Dag/nacht website

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulusdeB

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo,

Ik wil voor een website de achtergrondkleur dmv een knop door een gebruiker laten veranderen. Dit omdat het een website is met een witte achtergrond. 's Nachts is dit nogal hinderlijk en daarom wil ik dat de gebruiker de mogelijkheid krijgt dmv een knop over te schakelen naar een donkere achtergrond.

De website is opgebouwd uit frames en het is me gelukt om (mbv javascript) één bestand uit een frame te laten veranderen, maar ik wil dat de hele website mee verandert.

Als ik zelf handmatig in de stylesheet in de eigenschap van body de background-color white verander in bv black, dan verandert de hele website, maar dat wil ik dus door een gebruiker laten doen.

Hebben jullie ideeën hoe ik dit moet aanpakken? Is het überhaupt mogelijk?

Ik ben nieuwsgierig naar jullie antwoorden.

Groet,

Paul

Kun je je site niet dupliceren, en dan door /root/night/index.php en root/day/index.php de knoppen te bekijken. Je kan dan in je frames een bg-colour nemen.

De site dupliceren lijkt mij een omslachtige manier. Dat houdt in dat voor elke verandering aan de site, de spiegelpagina ook veranderd moet worden.
Die hou ik als laatste optie open. Maar toch bedankt voor je tip.

Ik had gehoopt dat er wel een script voor zou zijn.

Dit kun je doen door met javascript/jquery de css aan te passen van het element met de witte achtergrond.

Let wel op: je kunt geen javascript/jquery uitvoeren buiten het frame om iets in het frame aan te passen. Je javascript/jquery moet dus binnen het frame werken.

Bedankt Milenko,

Maar geldt dit dan enkel voor die ene pagina, of kan dat dan ook voor de hele website?

Ik heb ook wel iets gezien over verwijzing naar cookies, maar dat heeft ook zijn beperkingen. Het moet voor elke pagina in het frame en andere frames gaan gelden.

Je kunt met javascript of jquery aangeven dat de functie altijd aan het begin moet worden uitgevoerd asl de button is aangeklikt. Zo zal het op je hele website werken. Anders werkt het alleen op die ene pagina en moet je op de volgende pagina weer op de bitton klikken.

Ik heb nu getest met enkele javascripts die alleen de pagina doen laten werken, maar de hele website is nog niet gelukt.
Zelf schrijven is voor mij nog een stap teveel, maar ik ga dan nog wel op zoek naar een jquery script die dat dan wel mogelijk maakt. Of heb je zelf iets liggen? :rolleyes:
In ieder geval bedankt voor de reacties.

Dank je Berkery, ik zal je link straks bekijken, maar idd, ik weet dat het werken met frames ouderwets is, maar heb nog geen tijd/zin gehad om me hier in te verdiepen. Nu natuurlijk spijt, maar ja, dit is ook geen dagelijks werk voor mij en dan verplaatsen de prioriteiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan