• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagelijks optellen aan de hand van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetbrouwertje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
L.S.

In een sheet wil ik een leeftijd (in jaren en dagen) bij gaan houden. Op een bepaalde datum (zeg vandaag) is iemand 29 jaar en 88 dagen, nu moet dat morgen uiteraard 29 jaar en 89 dagen worden. Is het mogelijk om deze telling te standaardiseren, zodat - als ik morgen mijn bestand open - de leeftijd met 1 is verhoogd?

Hierbij gelijk de vraag of deze combinatie van jaren en dagen in één enkele cel ingevoerd kan worden, zodat in die cel 'xx jaar en xx dagen' wordt getoond? Tevens wordt onderaan de pagina het gemiddelde van alle leeftijden bijgehouden, wat inhoudt dat de ingevoerde leeftijd numeriek moet blijven.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

P.S. Fijne Kerstdagen! :)

Met een voorbeeldbestandje erbij zal het voor de helpers al iets makkelijker zijn om je een gericht advies te geven.

Probeer deze eens:
Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"ym") & " maand, " & DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"md") & " dagen"
op A1 staat de geboortedatum van de persoon.

Succes,
Martin

Wederom FOTOFINISH

Laatst bewerkt:
Met dat bestandje kom ik zeker al een heel eind, maar stel dat 1 jaar bestaat uit 112 dagen. Hoe krijg ik dan de juiste leeftijd te zien?

Edit
Misschien moet ik het toch even beter uitleggen, want volgens mij ben ik een beetje onduidelijk.
Bij een fictief persoon heb je een start leeftijd, zeg 20 jaar en 00 dagen. Een jaar is hier 112 dagen, dus feitelijk is deze persoon 2240 dagen oud. Hoe krijg ik nu te zien '20 jaar en 0 dagen' als ik deze gegevens invoer? Hiernaast dient deze persoon ook elke dag een dagje, en na 112 dagen een jaar, ouder te worden. Maanden komen in deze 'leeftijd' niet aan de orde.

Ben ik zo een beetje duidelijk?

Laatst bewerkt:
Vreemd land woon jij in, vast beneden de rivieren.

Probeer dan deze eens:
Code:
=GEHEEL(C9/112;0)&" jaar en "&REST(C9;112)&" dag(en)"

Succes,
Martin

Laatst bewerkt:
Vreemd land woon jij in, vast beneden de rivieren.

Probeer dan deze eens:
Code:
=GEHEEL(C9/112;0)&" jaar en "&REST(C9;112)&" dag(en)"

Succes,
Martin

Super, helemaal goed! Heb alles ingevoerd, gemiddelde is uiteraard ook geklaard. Nu de grootste uitdaging nog. Hoe krijg ik in die formule nu dagelijks de leeftijd met '1' verhoogd? Wat nu 2400 is, moet morgen namelijk 2401 zijn.

Beste hetbrouwertje ;)

Heb hier een bestandje dat je kan aanpassen naar hoeveel dagen dat jij wilt dat een jaar bestaat.
Verander gewoon cel F1

En nog een extra bestandje voor leeftijd te bereken.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
=GEHEEL((A1+VANDAAG()-40170)/112;0)&" jaar en "&REST((A1+VANDAAG()-40170);112)&" dag(en)"

Waarvan 40170 de datum is van 2 dagen geleden (peildatum) in A1 staat dan de 2240 waar je het over had

Succes,
Martin

Aan allen; super bedankt!

Thankyou; bij mij komt het uit op -38710 ipv -40170 voor de juiste leeftijd. Nu afwachten of er morgen een dagje bij is gekomen. Spannend. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan