• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagelijks overzicht jobstudenten + frequente controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
902
beste forumisten,

in bijlage een bestand waarin ik een dagelijks overzicht van jobstudenten dien te registreren...
daar ik vorig jaar een 'wrang' gevoel had rondom het huidige bestand, wil ik dit jaar een andere format proberen...

alle hulp is welkom, evenals andere voorstellen...

de uitgebreide uitleg is te vinden in het bestand zelf...

groeten en alvast bedankt om naar het bestand te kijken :thumb:,
spiesse

Bekijk bijlage jobstudenten 2012 dagelijks overzicht.xlsx
 
hmhmh, moeilijker dan verwacht...? en ik heb dan nog een paar PS'jes die ik nog nie vermeld heb :):):)

komt wel in orde denk ik e :)

groeten, spiesse
 
Ik zelf vind je overzicht niet gemakkelijk.
Heb een worksheet bij gemaakt.

Maar ik zou je invoer ook doen via een userform, en dan zorgen dat alles op de juiste plaats wordt neer gezet.
 

Bijlagen

Hey raymond,

bedankt voor de reply... ik heb je bestand es bekeken. jij zou werken met een draaitabel dan of zo? en met de nodige formules de gegevens aanvullen?

of mankeer ik enkele zaken in je bestand? :)

ik ga es kijken voor een userform samen te stellen... hopelijk kan iemand me helpen met de nodige codes om tot een correcte invoer te komen :)

groeten,
spiesse
 
Op de manier zoals ik de voorlopige lijst heb gemaakt, kan beter filteren/draaitabel/formules erop los laten.
Door kolom toe te voegen, kan je met enkele formules elke info krijgen die je wilt.

Een draaitabel is zeker gemakkelijk om te gebruiken, dan kan je gelijk totaal overzicht zien per afdeling.
 
thx again for the reply :)

ik ga es een ander bestand uploaden, met een iets andere aanpak...

begin er van overtuigd te raken dat mijn eerste aanzet echt wel nie goed was :)

zou wel graag met userforms werken, heb er eentje in mijn archief zitten :)

ik stuur het direct door in een volgende post
 
getting blocked... kom er nie uit welke manier het best zou werken, en op welke layout ik mijn controle moet baseren...

damn!

heb jouw aanzet genomen, maar dan stopt het :)

ben aant denken om via een userform het volgende te bekomen:
ingeven van een naam geeft de datums weer waarop die persoon gewerkt heeft...
een naast elke datum zou er een 'vinkje' moeten kunnen geplaatst worden als deze datum overeenstemt met de factuur
de desbetreffende datum zou dan moeten gekleurd worden in het algemene overzicht, zodat ik vordering zie van de goedgekeurde factuurdatums
deze gekleurde datums zouden bij een volgende keer dat ik die persoon ingeef, niet meer mogen verschijnen, waardoor de controle vlugger kan gebeuren...

wie o wie????

spiesse
 
1 kolom met Factuur datum
1 kolom met controle datum + formule: =if(I2=F2;"OKE";"")
En dan komt er een stukje VBA bij (en dat is niet mijn sterkste kant)

(Zoiets zou de VBA moeten worden: Als J2= OKE, schrijf regel 2 weg naar Tab blad xx, verwijder regel na wegschrijven, controleer volgende regel)

Misschien op je userform het best een dropdown box gebruiken?

Maar hier kunnen de VBA specialisten veel beter antwoord op geven.
 
laat de VBA kings maar komen :)

twordt nen moeilijken denk ik, niet? :)
 
Bekijk bijlage userform jobstudenten 2012 test.xlsm

hey guys,

hier ben ik met een nieuwe opzet... mede dankzij raymond ben ik tot het volgende gekomen...

userform 1 laat me toe invoer te doen van aanwezigheden van jobstudenten. de tekstvakken hebben een label meegekregen.
de commandbutton "controle facturen" toont me userform 2 en zou me moeten toelaten om bevestiging te geven aan de overeenkomst tussen mijn gegevens en de gegevens van het interimbureau

de opzet is de volgende voor userform2:
1)in combobox bovenaan had ik graag een unieke naamlijst gekregen van de jobstudenten die op blad 1 staan, in de kolom naam
2)in de verschillende textboxen zou ik graag, per lijn, een overzicht krijgen van de dagen waarin die persoon gewerkt heeft (de volgorde van links naar rechts is: afdeling, kostenplaats, datum, aantal uren gewerkt)
3)de checkbox moet me toelaten goedkeuring te geven bij overeenkomst

nu komt het mss moeilijke: de userform zou de checkboxen moeten 'onthouden' of 'registeren'. ik denk dan bv dat bij elke heroproep van een jobstudent alle lijnen bezet blijven,maar de goedgekeurde 'vinkjes' blijven staan bij de desbetreffende lijn. of bv als er een lijn aangevinkt wordt, dat deze in blad 1 bv op groen gezet wordt en bij heroproep niet meer in de lijst verschijnt... indien er wijzigingen zijn zouden die eventueel ook moeten veranderd worden in blad 1

hopende hiermee iets duidelijker te zijn qua opzet kijk ik uit naar reacties en hulp, want ik ga die nodig hebben :)

spiesse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan