• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagen tellen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjwblom

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Hallo,

Ik wil het aantal dagen tussen twee data berekenen. Dat is op zich geen probleem maar ik wil graag als 1 cel blank is de berekening met de huidige datum maken opdat ik zie hoe lang een item open staat.

Ik denk dat ik het moet doen met een TRUE of FALSE functie maar weet niet welke. Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Mvg,

Rob

Rob, Aangenomen dat er in bv. kolom A de begindatum staat en in kolom B de tweede datum kun je de volgende formulke gebruiken.
=ALS(B1="";VANDAAG()-A1;B1-A1) Hierbij is er van uitgegaan dat er in kolomA altijd een datum wordt ingevuld.

Cor,

De formule werkt. Ik heb alleen ALS en VANDAAG naar het Engels moeten vertalen (worden de talen niet door elkaar gebruikt?).

Heel erg bedankt!

Rob

Rob,
Er worden in Office, dus ook niet in Excel, geen verschillende talen gebruikt. Jij hebt een Engelstalige versie en ik een Ned.talige. Behalve in vba want daar kun je alleen in het Engels terecht.
Wil je de vraag de status van opgelost geven? Graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan