• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi Allemaal,

Ik hou via de website van mijn energieleverancier al een tijdje mijn meter gegevens bij en wilde deze nu graag in een grafiek gaan verwerken.

De vraag is echter of het mogelijk is om automatisch het aantal dagen te laten tellen tussen 2 waarden.

Dus bijvoorbeeld:

Stand 1 januari 5000
Stand 3 februari 5300
Stand 14 april 5900

Dan is de vraag dus of het mogelijk is automatisch het aantal dagen tussen 1 januari en 3 februari te tellen en het verschil te delen door dat aantal dagen.

Ben eens benieuwd

Alvast bedankt

gast0450

Als in A1 de datum 01-01-2010 staat en in cel A2 15-01-2010 is het mogelijk om in cel A3 de volgende formule in te vullen
Code:
=A2-A1
Cel A3 wel opmaken middels celeigenschappen als Getal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Gerard,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik was zelf ook nog verder aan het zoeken en op de website van microsoft zelf vond ik het antwoord, het was dus simpeler als ik had gedacht.

Heb er nu dit van kunnen maken.

Iemand nog suggesties?

Bijlagen

gast0450,

Bij electriciteit gebruik je het gemiddelde dagverbruik in de grafiek. Bij gas doe je dat niet. Is daar een reden voor ?
Maar alles bij elkaar is het denk ik niet echt verhelderend voor het verbruik.

Zou je de vraag ook als opgelost kunnen zetten ?

Ik had dat op het moment van uploaden nog niet gedaan, daarna zag ik het ook en heb ik het ook daar per dag uitgerekend.

Wat ik echter probeerde was om zonder de 2 rijen verschil de formule te maken maar op 1 of andere manier lukt dat niet

Dus ik gebruik bijvoorbeeld =(C6-C5)+(E6-E5)/B6

Wat is er niet goed aan die formule? Want er komt wel een getal uit, maar niet de goede

gast0450,

Klopt het nu wel met deze formule?
Het is vaak waar zet je de haakjes, wat is de volgorde van berekenen.
Code:
=((C6-C5)+(E6-E5))/B6

ja zo klopt hij wel, moesten dus nog een paar haakjes bij.

Bedankt

Vergeet je dan niet om de vraag als opgelost te zetten, natuurlijk als alles is opgelost.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan