• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frodo1

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
graag zou ik willen weten hou ik de dagen weer geef in een cel.

dus in cel 1 heb ik de datum staan maar in cel 2 wil ik dus de dag hebben die cel een als datum opgeef.

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

thx:o

je kunt de dag weergeven met celeigenschappen (zet deze op ddddd ipv bijvoorbeeld dd-mm-jj) of het nummer met formules weekdag of dag

jheesterbeek zei:
je kunt de dag weergeven met celeigenschappen (zet deze op ddddd ipv bijvoorbeeld dd-mm-jj) of het nummer met formules weekdag of dag

thx voor de snelle hulp:)

Frodo1 zei:
thx voor de snelle hulp:)

toch nog een vraagje nu heb ik het hooftblad waar ik alleen het jaar invult vervolgens liggen hier onder 12 subbladen dus januari februari enz enz

zou het mogelijk kunnen zijn dat als ik het jaar veranderd dat dan ook op alle subbladen de datum zich aanpast

dus op het hooftblad staat 2006 en op alle subbladen staat 1-1-2006 tot 31-1-2006
onder elkaar

Alles kan
Je zou de datums kunnen opbouwen met een formule zoals Datum() met een verwijzing naar het ingevulde jaartal. Op dezelfde manier zou je de tabs identiek kunnen maken en maandspecifiek door op het tab een maandnummer in te geven.

deze had ik staan =SETUP!C5 maar dan krijg ik alleen maar vreemde datum notaties
28-6-1905

terwijl ik eigenlijk hier wil hebben 1-1-2006

en dit geeft een verwijzing aan =SETUP!C5(Datum d;m;jj)

Laatst bewerkt:
Geef de cel SETUP!C5 een rangename, bijv. YEAR_FILE.
De formule wordt dan: =DATUM(YEAR_FILE;1;1)

DIEZEL zei:
Geef de cel SETUP!C5 een rangename, bijv. YEAR_FILE.
De formule wordt dan: =DATUM(YEAR_FILE;1;1)

de verwijzing SETUP!C5 is een verwijzing naar het blad SETUP cel C5

moet ik dan de naam van het blad veranderen

Nee hoor. Selecteer de betreffende cel en in het vakje vlak boven de A kolom staat nu C5. Vervang dit door YEAR_FILE. Nu kun je overal in je bestand verwijzen naar deze cel.

tot zover werkt dit goed alleen zou ik het nu nog wel willen dat de datum doorloopt dus van 1-1-2006 naar 31-1-2006

want ik heb 12 tabbladen gemaakt voor de maanden jan tot dec en vervolgens aan de linkerzijde de dagen van de eerste tot de laatste dag.

misschien dat ik het een klein beetje ingewikkeld maak maar eigenlijk zou ik het zo willen ophet setup blad vul ik in 2006 en vervolgens worden de datums op de subbladen aangepast en de datum aan de linker zijde ingevuld

jheesterbeek zei:
Op dezelfde manier zou je de tabs identiek kunnen maken en maandspecifiek door op het tab een maandnummer in te geven.
Vervang je datums door een formule met daarin de verwijzing naar het jaar en een verwijzing naar de maand. Wanneer je deze input aanpast, veranderen automatisch de datums.
Plaats een voorbeeld op het forum, dan pas ik het even aan....

jheesterbeek zei:
Vervang je datums door een formule met daarin de verwijzing naar het jaar en een verwijzing naar de maand. Wanneer je deze input aanpast, veranderen automatisch de datums.
Plaats een voorbeeld op het forum, dan pas ik het even aan....

ik heb het even ingepakt heb je teminste een idee waar ik mee bezig bent

Bijlagen

Ik heb een beetje geknoied met je opties, daar zou je even naar moeten kijken
en naar het aantal dagen in feb
en naar de kolombreedtes van oktober en december

succes
John

Bijlagen

nog een vraagje nu heb ik mijn rooster er ook bij gevoegt maar deze bestaat dus uit

A=Avond
M=Middag
D=Dag

nu heb ik dus het volgende gebruikt =rooster!Q4 alleen dit geeft het volgende resultate A,M,of D

en ik zou graag willen dat hij aangaf bij A Avond e bij M Middag en bij D Dag

Frodo

gebruik

=ZOEKEN(rooster!Q4;{"A";"M";"D"};{"Avond";"Middag";"Dag"})

Wigi

Wigi zei:
Frodo

gebruik

=ZOEKEN(rooster!Q4;{"A";"M";"D"};{"Avond";"Middag";"Dag"})

Wigi

hey Wigi ik heb jou formule gekopieer en geplakt op de plaats waar hij moet komen maar hij geef in de desbetreffende cel alleen jou formule waar

Zie bij Extra > Opties > Berekenen. Staat daar manueel aangevinkt?

Of is de cel waarin de formule staat opgemaakt als tekst? Klik rechts op de cel, ga naar Celeigenschap en check de formatting.

Wigi zei:
Of is de cel waarin de formule staat opgemaakt als tekst? Klik rechts op de cel, ga naar Celeigenschap en check de formatting.
Frodo

Als je dit had gedaan, had je het gevonden.

Klik rechts op de cel, ga naar Celeigenschap en check de formatting. Die is dus tekst. Verander dat in Standaard. Klik OK.

Doe nu F2 en Enter.

Dan zou het OK moeten zijn.

Ware het niet dat de formule verwijst naar een lege cel en dus een foutmelding geeft. Verwijs dus naar een niet-lege cel (beter nog, een cel met A, M of D in)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan