• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog iets

als je code opneemt in een macro die standaard werkbalken wegneemt, de formulebalk verbergt en nog andere instellingen van Excel verandert, zorg er dan voor dat die teruggezet worden als de gebruiker (ik in dit geval) het bestand afsluit.

Anders zorgt dat voor wrevel. Zelfs het gewoon al veranderen van de instellingen van de gebruiker zorgt al voor wrevel.

Wigi

Wigi zei:
Nog iets

als je code opneemt in een macro die standaard werkbalken wegneemt, de formulebalk verbergt en nog andere instellingen van Excel verandert, zorg er dan voor dat die teruggezet worden als de gebruiker (ik in dit geval) het bestand afsluit.

Anders zorgt dat voor wrevel. Zelfs het gewoon al veranderen van de instellingen van de gebruiker zorgt al voor wrevel.

Wigi

sorry Wigi maar ik ben maar een amateur op dit gebeid ik ben al blij dat ik zover ben
en daarom ben ik vreselijk blij dat ik zoveel hulp krijg,
en inderdaat ik had ff goed moeten lezen wat er staat,

alleen heb ik nu de cellen aangepst zoals jij vermeld heb alleen blijf nu alles op Avond staan:o

Wigi zei:
Naar welke cel verwijst de formule? rooster!A4?

=ZOEKEN(rooster!E4;{"A";"N";"D"};{"Avond";"Nacht";"Dag"})

ik had hem al aangepast

nu had ik nog een vraagje want als er nu niks in een cel staat kan dit ook nog verwerkt worden in deze formule

aub

Laatst bewerkt:
Je moet de zoeklijst (A, N, D) alfabetisch plaatsen:

=ZOEKEN(rooster!E4;{"A";"D";"N"};{"Avond";"Dag";"Nacht"})

Wigi

nu had ik nog een vraagje want als er nu niks in een cel staat kan dit ook nog verwerkt worden in deze formule:o

Zoals al vaker te vinden op dit forum, bouw er een ISFOUT functie rond:

Code:
=ALS(ISFOUT(ZOEKEN(rooster!E4;{"A";"D";"N"};{"Avond";"Dag";"Nacht"}));"";ZOEKEN(rooster!E4;{"A";"D";"N"};{"Avond";"Dag";"Nacht"}))

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan