• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagrooster gesorteerd genereren uit maandrooster...

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlink

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2015
Goedemiddag allen,

Ik heb wellicht een betrekkelijk simpele vraag, maar ik kom er echt niet uit.

Uit een bestaand maandrooster (Blad 1 voorbeeldbestand) wil ik graag automatisch gesorteerde dagroosters genereren ongeveer zoals voorbeeld Blad 2.
Ik heb zitten stoeien met draaitabellen en vert.zoeken, maar kom er niet uit.
Liefst zou ik dus links bovenin de datum kunnen selecteren of ingeven en dat dan de bezetting van die dag gerangschikt weergegeven wordt.
Of is dit teveel gevraagd? Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen.

Alvast bedankt,
Flip

Bekijk bijlage Rooster.xlsx

Kijk eens of je wat kunt met de oplossing in bijlage.
Het is een matrixformule. Die moet worden ingegeven met CTRL SHIFT ENTER.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Timshel,

Ja super! Dit is zeker wel wat ik bedoel... :thumb: En ik zie ook dat dit voorlopig nog even boven mijn pet is :shocked:
Maar ik ga ermee aan de slag in het daadwerkelijke rooster en zal eens zien hoever ik kom...
Mijn dank is groot!

Groet,
Flip

Nu loop ik tegen een probleem aan in de werkomgeving?
Ik krijg daar foutmeldingen 'ongeldige naam' #NAAM? (zie att) Foutmelding.jpg

(ALS.FOUT verandert in _xllfn.IFERROR)

Kan dit te maken hebben met een te oude versie office? Of met zwaar beveiligde en dus beperkte omgeving?
Krijg verder geen foutmeldingen en thuis werkt het feilloos.
Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen...

Vast bedankt weer :)

Groet, Flip

Ahhh... Google is mijn vriend :cool:

Issue: An _xlfn. prefix is displayed in front of a formula
Symptoms

An _xlfn. prefix is displayed in front of a function in a formula. When the formula is calculated, it displays the #NAME? error value.

Cause

The Microsoft Office Excel workbook contains a function that is not supported in the version of Excel that you are currently running. For example, you may have opened a workbook that contains the IFERROR function, which is not supported in versions of Excel earlier than Microsoft Office Excel 2007.

Functions that are not supported in versions of Excel earlier than Office Excel 2007 include: AVERAGEIF, AVERAGEIFS, CUBEKPIMEMBER, CUBEMEMBER, CUBEMEMBERPROPERTY, CUBERANKEDMEMBER, CUBESET, CUBESETCOUNT, CUBEVALUE, COUNTIFS, IFERROR, and SUMIFS.

Resolution

Remove the unsupported functions, or if possible, replace the unsupported functions with supported functions.

Weet iemand hoe ik de ALS.FOUT functie in een oude excel versie kan vervangen voor iets dat werkt?

Een oplossing met ISERROR is een optie, alleen moet dat in de plaats komen van ALS.FOUT. Die functie doet het niet in oudere versies van excel. In jouw uitwerking hierboven komt nog steeds ALS.FOUT voor.
Bijgaand nog een alternatieve compatibele oplossing.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Okee :shocked: hartstikke bedankt weer, ik ga er morgen direct mee aan de slag, hopen dat het werkt. Bedankt :thumb:

and it works like a charm :thumb: Bedankt Timshel ik kan hier voorlopig even lekker mee uit de voeten ...

Groet, Flip

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan