• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagtotaal maken van kilometer registratie, kom er niet uit. Ik denk een makkelijke vraag voor een ervaren excel gebruiker.

• Onderwerp starter Onderwerp starter mfve
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mfve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2024
Besturingssysteem
Win10
Office versie
365
Hallo,

Mijn ervaring met excel is dat ik de basis functies beheers. Nu loop ik ergens tegenaan waar ik niet uitkom.

In mijn auto zit een gps tracker die alle ritten bijhoud. Deze kan ik exporteren naar excel. Nou wil ik i.v.m. de keuze van een elektrische auto (actieradius) weten hoeveel kilometer ik per dag gereden heb. Soms had ik wel 10 ritten per dag. Ik heb dus een formule o.i.d. dergelijks nodig die in kolom A steeds voor dezelfde datum de afstanden in kolom B bij elkaar optelt en dit weergeeft in een ander vakje.

Kan iemand me op weg helpen? Alvast enorm bedankt!

Bijlagen

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    25,1 KB · Weergaven: 3
Schrijf in een nieuwe kolom alle 366 datums van dit jaar.
Verdiep je vervolgens even in de =SOM.ALS(...) Formule

Draaitabel gebruiken.

Omdat je nieuw bent hier (welkom) heb ik het voor deze keer nagemaakt, maar beter is dat je zelf een Excelbestandje plaatst bij een vraag.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank. Dit zocht ik.
Ik ga kijken of ik de draaitabel kan uitbreiden naar het hele jaar 2023.
Het bestand heb ik nu wel bijgevoegd. Kolom A= datum B= afstand

Bijlagen

Inmiddels gelukt om zelf een draaitabel te maken voor het hele jaar. Bedankt voor de hulp aan iedereen die een reactie geplaatst heeft.

Mooi zo. Succes ermee en meld je maar weer als iets niet lukt.

• Leuk
Waarderingen: mfve
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan