Dagverslag verzenden naar bestand via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelTonnie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Dag allemaal,

Ik zit met een dringende vraag en zal proberen een uitleg hierover te geven.
Huidige situatie, meerdere malen per dag wordt er info ingegeven en deze via vba verstuurd via mail.
Na een selectie gemaakt te hebben van bijv. de cellen B19:D23 en dan op de knop te drukken 1. Send by mail gebeurt het volgende.
Het mail programma wordt geopend en de mail is opgemaakt, je kan dan de mail versturen wat prima gaat.
Nu zijn er mensen die geen mail hebben en willen dus wel info ontvangen.
Nu heb ik bedacht om dit dus niet vai mail te versturen maar op te laten maken in een PowerPoint presentatie.
Dit is mij ook gelukt tot op zekere hoogte, hij opent PowerPoint dan ook maar hoe krijg ik zo dat het bestand ververst wordt op het netwerk als de file continu opent blijft staan.
Hoop dat iemand iets begrijpt van mijn bedoeling.

Ter voorbeeld doe ik een kort bestand erbij waar wat regels gevuld zijn die je kan selecteren en testen door dan op de knop 1 of 2 te drukken te drukken.
Optie 1 werk ik al jaren mee maar wil dus nu de mogelijk hebben om de data op het netwerk zien te krijgen maar hoe fix ik dat als dat bestand continu open staat.

Bijlagen

Nu zijn er mensen die geen mail hebben en willen dus wel info ontvangen.

Voor dit soort mensen is Powerpoint ook geen oplossing.
Wat is erop tegen deze mensen van een emailadres te voorzien ?

We hebben mensen die geinformeerd moeten worden via de mail.
Deze communiceren dan met de mensen aan de machines.
Echter wanneer deze mensen de info niet doorgeven hebben we een probleem.
Daarom had ik bedacht om de info die ik verstrek via mail ook bij hun op het netwerk te zetten en dan bijv. in PowerPoint.
Echter zit je met het probleem dat de meeste het bestand open hebben staan en hoe ververs je dan met nieuwe info.
Extra mailadressen en outlook licenties is geen optie hier.
Mocht je suggesties hebben om dit op de een of andere manier te realiseren dan hoor ik het graag.
Was aardig op weg om dit te plaatsen in een PowerPoint echter ben ik er dan nog niet mee.

Laatst bewerkt:
Als mensen een powerpoint kunnen zien beschikken zij toch over een computer/beeldscherm ?
Een beeldscherm waarop powerpoint te toveren is beschikt dan toch ook over email ?

Dus meerdere schermen met powerpoint en een excel met data op het netwerk?

Als mensen een powerpoint kunnen zien beschikken zij toch over een computer/beeldscherm ?
Een beeldscherm waarop powerpoint te toveren is beschikt dan toch ook over email ?

Nee deze mensen doen alleen maar metingen en de invoer hiervan.
Ik zoek dus iets om deze mensen te informeren via hun beeldscherm en heb daarvoor het netwerk ter beschikking en het officepakket.
Het idee ontstond door mij om een Powerpoint presentatie te tonen en automatisch update wanneer ik iets in de excelfile wijzig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan