Dan weer wel en dan weer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb twee pc's aangesloten op een router opdat ze allebei het internet op kunnen.
Als die twee pc's aan staan is er soms op een van de twee geen internet mogelijk soms is dat na een half uur dan weer na 10 minuten , er is geen peil aan op te trekken, dat geldt voor zowel allebei de pc's . Dan is er op de ene pc wel internet en op de andere weer niet, en soms op allebei niet en soms op allebei wel. Ook met email ophalen is dat zo. Dan heb ik bijvoorbeeld wel internet en geen mail, dan weer wel mail en geen internet of juist allebei weer wel.
Er is totaal geen touw aan vast te knopen.
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn ?

Probeer eerst eens beide pc's apart !!!
Dus ZONDER tussenkomst van de hub,en kijk wat voor resultaat dat heeft.Was het altijd al zo,of is het ineens gekomen?

Stomme vraag misschien,maar je gebruikt toch geen crosslink kabels he?

Ik gebruik geen crosslink kabels.
En ik heb de beide pc's ook apart aangesloten gehad, en geen problemen toen.

Wat ook zo vaag is is dat ik steeds overal opnieuw moet inloggen , ook hier.

kijk of er nieuwe firmware is voor de router.

check ( langdurig ) de internetverbinding van beide pc's zonder de router.

zet in beide computers het dns adres op die van de provider en niet die van de router. (192.168.x.x)

zet de ip nummers van de computers vast in de router en schakel dhcp uit.

pe.

Misschien een vervelende vraag, maar hoe doe ik dat dan ?

Wat ik ook zo gek vind is dat sommige sites het wel doen en sommige niet .
Ik kan bijvoorbeeld niet over internet surfen , terwijl er wel een MP3 bestand via kazaa wordt binnengehaald, dat vind ik vreemd omdat er dus dan toch wel degelijk internetverkeer plaatsvind !
In eerste instantie zat ik te denken aan een proxyserver, maar dat kan niet omdat ik dat allemaal uitgeschakeld heb, en zowiezo kan dat al niet met kazaa, want dat heeft tijdens het downloaden niets met een proxy te maken !
Echt vreemd allemaal hoor.

Pete , heb ik je nu misschien wat meer info verschaft ?

dhcp uitzetten kan gewoon in de instellingen van de router. ( vaak is dat gewoon 192.168.1.1 intyoen in internet explorer.)
vervolgens even zoeken naar de juiste instellingen.

met de draytek router die we hier hebben kan je via telnet ( beschikbaar in windows xp ) de ip adressen koppelen aan een vast mac adress ( nummer van je netwerkkaart)

hierdoor wordt dhcp overbodig.

het nummer van de dns server kan je wijzigen in je netwerk omgeving.

vul daar de nummers in die je van je provider hebt gekregen.

vervolgens kan je nog een command prompt scherm openen en ipconfig /flushdns intypen.

dit leegt de cache van bezochte ( al dan niet succesvolle ) websites.

ik ben er even vanuit gegaan dat je met windows xp werkt al werkt dit bijna hetzelfde in windows 98.

ik neem aan dat je de verder gebruikelijke zaken al gechecked hebt.

programma's die opstarten ( hyjack this ) en spyware ( spybot ).

nog een ideetje.

open een command prompt en type ping -t 216.239.37.99

kijk even wat er met die verbinding gebeurt als de andere computer op internet zit.

als de response tijd omhoog gaat naar 1000/2000/enz dan heb je effectief op dat moment geen bruikbare internet verbinding meer.

verder weet ik het even niet meer.

hopenlijk kan je hier wat mee.

pe.

Ik heb met dat commando ipconfig /flushdns die cache van websites geleegd, wat houdt dat eigenlijk in ?

En hoe schakel ik die dhcp uit ?
En hoe koppel ik dan via telnet de ip adressen aan het vaste macadres van de netwerkkaart ? En hoe kom ik eigenlijk het macadres te weten ?
Overigens staat er onder mijn kabelmodem ook een macadres , is dat het soms ?

ipconfig /flushdns uitleg staat al in mijn vorige bericht.

vermoedelijk zit het probleem in je router.

aangezien elke router andere opties heeft zou je het merk en type hier kunnen posten of kijk voor de opties op de website van de makers.

zo kan er iemand reageren die met het betreffende type bekend is .

ik heb je alleen wat algemene opties aangegeven waar je misschien iets verder mee komt.

pe.

Er staat op : een logootje met ARK
Internet Broadband Router
Er staat ook op : Jransbridge
En voor de rest staat er op het modem SOHO en is het een 4 ports .
Voor de rest staat er echt totaal niets op en zelfs geen typenummer of iets dergelijks . In het boekje niet, op de verpakking niet en zelfs op het kastje niets .
Tsja .......

Ik heb hem nog niet omgeruild omdat ik eerst een paar dingen wil uitproberen.
Ik heb namelijk op de hoofd PC het macadres gekloond .
Nu vraag ik me af of dat op die teede PC ook moet gebeuren.
Ik heb overigens op beide PC's nu internet , en alleen dat macadres gekloond op de hoofdPC, moet ik dat klonen nu ook doen op die andere PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan