dankzij virus beeld op zwart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bright

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Dit wordt helaas een lang verhaal maar anders kan ik het niet uitleggen.
Hoe het begon?
Opeens ging het beeld even op zwart om een tel later weer terug te keren. Dit herhaalde zich een aantal keren. Eerst maar eens een andere monitor aangesloten om te kijken of het aan de monitor lag. Bij deze monitor gebeurde hetzelfde. Hoewel mijn eerste gedachte een defect aan de computer was sloot ik toch de aanwezigheid van een virus niet uit. Dit omdat ik , hoe dom het ook mag zijn , geen virusscanner had geinstalleerd. Het beeld begon ondertussen met tussenpozen steeds erger uit en aan te gaan. Met wat kunst en vliegwerk heb ik een virusscanner van internet gedownload. Na deze te hebben laten scannen vond hij 2 bestanden die waren geinfecteerd door een virus genaamd Backdoor V8. Deze kon dit programma verwijderen . Er waren echter een stuk of 6 bestanden waarbij de scanner aangaf dat hij ze niet kon openen en dus niet had gecontroleerd.
Daarop ben ik met verkenner de bestanden gaan opzoeken. Het ging goed totdat de bestandsnaam via verkenner in beeld kwam. Op dat moment begon het beeld als een gek te knipperen en te vervormen. Door rechter muisknop te klikken en verwijderen kon ik uiteindelijk , tussen al het knipperen door , deze bestanden verwijderen. Hierna werd het beeld weer wat rustiger. Toch ging het beeld op een bepaald moment weer op zwart . De scanner vond echter niets meer. De volgende dag heb ik MCafee gekocht . De hele middag had de computer aan gestaan en was er niets gebeurd. Toen ik echter de gedownloade scanner wilde verwijderen begon het geknipper weer. Met heel veel moeite kon ik McAfee instaleren. Toen deze geinstalleerd was werd het weer rustiger. Echter vond Mcafee niets. Ik heb toen een bestand genaam "the Cleaner" gedownload. Deze is speciaal voor het opsporen van Trojans. Deze vond inderdaad nog een hele rits geinfecteerde bestande allemaal backdoor genaamd. Deze allemaal verwijderd en toen dacht ik dat ik er was. Fout gedacht dus. Gisteren weer hetzelfde , af en toe het beeld op zwart . Als ik nu McAfee laat draaien gaat het beeld steeds op dezelfde momenten , dus als hij bepaalde bestanden wil scannen op zwart. Echter een virus vindt hij niet.Met een andere virusscanner gebeurd precies het zelfde , alleen gaat het beeld dan op zwart steeds bij andere bestanden als bij McAfee. Met "esc" kan ik het beeld dan weer terug krijgen. Wie heeft er een verklaring voor?

Hoi,
Ik ben niet zo'n vreselijke virus expert hiervoor zal je ff op Saldos moeten wachten maar het lijkt mij dat ook al haal je het virus weg dat niet echt veel zin meer heeft om van je klachten af te komen. Ik denk dat de veranderingen en/of beschadigingen al plaats hebben gevonden en dat je je meer moet gaan richten op het herstel van die bestanden e.d.
Hoop dat je er uitkomt.

Raymond Bos

het lijkt mij het beste om je schijf helemaal te formatteren, en dan windows opniew te installeren. Je virusscanner vind immers niets en toch houd je problemen.

bright,

Heb je toevallig meer dan 1 virus scanner op de pc zitten? Want je zegt dit: "Als ik nu McAfee laat draaien gaat het beeld steeds op dezelfde momenten , dus als hij bepaalde bestanden wil scannen op zwart. Echter een virus vindt hij niet.Met een andere virusscanner gebeurd precies het zelfde , alleen gaat het beeld dan op zwart steeds bij andere bestanden als bij McAfee". Dat doet mij vermoeden dat je meer dan 1 virus scanner hebt behalve mcafee op de pc.
Als dat het geval is, verwijder dan alle virus scanners even en installeer 1 virus scanner.
Ook zou ik even een firewall installeren want het kan zijn dat je gehacked wordt en dat je daarom elke keer zo een zwarte scherm krijgt.

Ik zou maar eerst even scannen op www.housecall.nl en alles verwijderen wat er gevonden wordt daar.

scan daarna voor alle zekerheid op de scan van symantec daarna:

http://security.symantec.com/ssc/lu...ie&venid=sym&plfid=22&pkj=ZSMSOHBDJQEEFGYYQOA

Installeer ook even een goede antivirus scanner (1 antivirus scanner en niet meer):

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

En een firewall zoals zonealarm. Die is gratis te krijgen op www.zonelabs.com

Of beter: installeer Norton internet security. Dan heb je een firewall plus antivirus in een.

Die is hier te krijgen:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Ik heb inderdaad 2 virus scanners erop staan. Ik ga aan de slag met de tips die je me gegeven hebt. Ik heb trouwens McAfee ook met firewall , dus dit zal ik dan instaleren. Ik laat het resultaat nog wel weten. Eerst bedankt

Geplaatst door bright
Ik heb inderdaad 2 virus scanners erop staan. Ik ga aan de slag met de tips die je me gegeven hebt. Ik heb trouwens McAfee ook met firewall , dus dit zal ik dan instaleren. Ik laat het resultaat nog wel weten. Eerst bedankt

bright,

De grootste fout van iemand is om 2 virus scanners op 1 pc te zetten want daardoor doen ze het alle twee niet en kunnen virussen en trojans dus zonder probleem op de pc komen.

Hou dan alleen die mcafee met firewall op de pc en je probleem is verholpen. Deinstalleer alles en zet mcafee er weer op desnoods.
Doe wel even een update en een full system scan met mcafee.

Laatst bewerkt:
afsluiten

Ik heb de dingen gedaan die je me aangeraden hebt Saldos en volgens alles wat ik nu heb geraadpleeg is de computer virus vrij. Echter mijn probleem van het op zwart gaan van het scherm ben ik nog niet kwijt. Misschien is het zo dat er toch bestanden beschadigd zijn of misschien toch een samenloop van omstandigheden en is er toch iets met de videokaart aan de hand . Ik heb daar nog iets bij ontdekt maar dat zal ik hier op de site bij de topic die hiervoor bedoeld is gaan zetten . iedereen eerst bedankt voor de medewerking.

Mooi zo bright, blij dat je probleem opgelost is van de virussen :)

Wat betreft het zwart worden van het scherm zou ik dit even doen:

Verwijder de video drivers van de configuratiescherm-systeem-apparaat beheer-beeldscherm adaptors.

En installeer van het internet even de nieuwste videokaart drivers. Dat zou je probleem hopelijk oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan