darts applicatie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dartsfan

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo,

ik weet niet of dit het juiste forum is om zomaar iets dergelijks te vragen. En ik weet al helemaal niet of dit op de juiste plaats staat.

Maar toch waag ik een poging.

Wat wil ik: ik wil een programma maken zodat 2 mensen kunnen chatten, met een webcam. Hiernaast wil ik een dartscorer maken. Voor darts dus, je weet wel, dat spel met de pijlen. Geen computerspel, maar iets om echt darts tegen elkaar online te spelen. Je gooit dus op je echte bord, en dan loop je naar je pc en vult je score in. De webcamchat en dartsprogramma moet 1 programma worden.

Nu wil ik het zo hebben:

- allebei spelers moeten het programma installeren.
- dan moeten de spelers elkaar uit kunnen nodigen voor een wedstrijd via IP.
- als die geaccpeteerd wordt, dat het darts/webcamchat programma start dan.
- we moeten dan onze scores in kunnen vullen, en zo om de beurd,
- webcams staan ook aan, dus we kunnen het dartbord van de tegenstander zien.

Ok, tot zover even hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.

Is dit mogelijk? Zoja, is dit heel erg moeilijk om te maken?

Zou iemand mij eens willen helpen misschien? Of wat info geven wellicht?

mvg

Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag verplaatst, dit heeft namelijk weinig met "Messengers" te maken ;)

Ik was er al bang voor. Dankjewel voor je verplaatsing. ;)

Nou, ik hoop dat iemand mij eens kan helpen.

Het is wel te doen... maar het klinkt gecompliceerd.

Een chat-programma is wel te doen, en een webcam vast ook wel via een simpele library, en ook het invullen en bijhouden van scores...

Maar dan zul je wel flink wat ervaring moeten hebben met programmeren.

As for taal; ik raad iets van Java ofzo aan (cross platform, schijnt erg goed te zijn met sockets volgens mijn collega's, erg netjes en er zijn hele goede editors voor)

Ok, zelf alles programmeren wordt een lastige zaak dus.

Nu had ik nog een ander idee.

Ik heb al een dartsprogrammaatje. Darrmee kan je al online tegen elkaar spelen. Je maakt connectie via IP.

Maar daar zit geen webcam in. En je ziet niet wie er online is.

Nu zat ik te denken. Is het mogelijk om dat dartsprogramma enigzins aan te passen?

Zodat je niet met elkaar in contact komt via invullen ip. Maar dat je ingame ergens je MSN contactpersonenlijst ziet.

En dat je die aan kan klikken, en zo dus uitnodigen voor een potje darts. En als de contactpersoon dat accepteerd, dat je dan kan starten met darten.

Dat je eigenlijk MSN in dat programma integreerd.

Dan heb je MSN chat, webcam, en dat dartsprogramma in 1.

Denk je dat het mogelijk dat de ontwerper van dit dartprogje dit met een update kan aanpassen? En is dit erg moeilijk om te doen?

Want als dit kan, dan ben ik er ook natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Hmmm, ik denk niet dat je MSN kunt integreren in je dartsprogramma (maar dat kan ik niet met 100% zeggen)

Maar voor zover ik weet is het wel mogelijk om je game te integreren in MSN messenger... of misschien te schrijven als plugin voor messenger+

Als ik jou was, zou ik eens rondzoeken naar een bestaand chat-programma met webcam-chat dat heel makkelijk is met plugins (amsn kan het, maar dat is niet het meest gebruiksvriendelijke programma) en je darts programma daar voor aanpassen :)

Hmmm, ik denk niet dat je MSN kunt integreren in je dartsprogramma (maar dat kan ik niet met 100% zeggen)

Waarom zou dit niet mogelijk zijn ? (daarnaast hoef je MSN zelf niet te integreren, maar kun je ook zelf iets schrijven waarmee je kunt MSN'en)

Er is veel mogelijk, maar het zal niet allemaal even makkelijk zijn. Laat de mensen met dit soort vragen nu maar eens gewoon beginnen met iets simpels. :)

Dat met live messenger, en dan iets met activiteiten lijkt me de kant waar ik moet zoeken.

Als je eens dit filmpje kijkt.

http://www.youtube.com/watch?v=-SufOOhhJm8

het is het spel 1 tegen 100, die je als game kan spelen tegen je contactpersonen.

Maar zoals dat opstart, je start het spel op, dan geeft ie een code die je aan je contactpersoon met messenger moet geven.

en voila, je speelt tegen hem.

Dat zou perfect zijn natuurlijk als ik dit met dat dartsprogramma ook voor mekaar kan krijgen.

Ik lees over 1 tegen 100 dat endemol, en nog wat bedrijven dit hebben uitgevoerd/gemaakt.

MSN, windows, microsoft zie ik niet tussen die bedrijven staan. Zou dit betekenen dat ze dit programma zonder medewerking en hulp van hun zijn gemaakt?

maw, als dit zo is, kan je dus idd zelf iets schrijven.

Of hebben zij wel degelijk toestemming en hulp van de mssenger eigenaren?

Laatst bewerkt:
het is het spel 1 tegen 100, die je als game kan spelen tegen je contactpersonen.

Maar zoals dat opstart, je start het spel op, dan geeft ie een code die je aan je contactpersoon met messenger moet geven.

en voila, je speelt tegen hem.

Dat zou perfect zijn natuurlijk als ik dit met dat dartsprogramma ook voor mekaar kan krijgen.

Ik lees over 1 tegen 100 dat endemol, en nog wat bedrijven dit hebben uitgevoerd/gemaakt.

MSN, windows, microsoft zie ik niet tussen die bedrijven staan. Zou dit betekenen dat ze dit programma zonder medewerking en hulp van hun zijn gemaakt?

maw, als dit zo is, kan je dus idd zelf iets schrijven.

Of hebben zij wel degelijk toestemming en hulp van de mssenger eigenaren?

Volgens mij is het gewoon een plugin ? Ik neem verder aan dat er gebruik wordt gemaakt van een externe server. (aangezien je een code aan je contactpersonen moet geven)

Verder is het vast wel mogelijk zonder hulp van Microsoft.(ik denk dat je via Google wel wat kunt vinden)

Maar je hebt tot nu toe alleen nog maar vragen gehad over wat mogelijk is... heb je zelf enig ervaring met programmeren ?

Ik kan een eenvoudige website maken.

Echt een programma schrijven kan ik niet. (Ik ben aan het overwegen een studie te gaan doen. Maar door de bomen zie ik het bos niet goed. Wat wil ik, en wat kan ik. Maar goed, das een heel ander verhaal.)

Maar in dit geval heb ik al 2 programma's, dus ik hoef alleen iets uit te vinden/te maken om het ene programma te gebruiken voor het andere.

Het dartsprogramma werkt idd via een server. Dus daar kan ik nu ook gebruik van maken.

En ik denk idd dat ik een plug-in moet maken voor windows live messenger. Bedankt, ik ga daar eens op googlen.

Mochten jullie mij nog meer op weg willen helpen, dan zou ik (en de hele dartswereld met mij) jullie zeer dankbaar zijn.

Ik moet namelijk ook het dartsprogramma aanpassen zodat het msn als connectie optie kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan