• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dartschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alcatraz69

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
17
Hoi,

Ik heb een vraag over het volgende...wij hebben een dartteam v 7 man, (4 spelen er, en 3 reserves) en we willen allemaal evenveel spelen...nu zag ik op dit forum al zo'n vraag staan...maar dan voor 6 spelers....en daar zat ook een mooi excelschema bij. (de versie die helemaal onderaan staat: Dartschema versie 6 met vba formule.xlsm‎)

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...nnen helpen? Alvast bedankt, Alcatraz69
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 208
  • 2.jpg
    2.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 195
Laatst bewerkt:
reactie

Toch wel handig zo'n forum..... :confused:....iemand zou het toch moeten weten??
 
na 8 minuten ??
er is nog altijd een verschil tussen een forum en een callcenter mijn gedacht.


mvg
Leo


door de halfvolle of halflege glazen een foutje in datumformaat
mijn excuses
 
Laatst bewerkt:
@Leotaxi, volgens mijn zijn zowel de half lege als half volle glazen nu wel leeg.:d

eerste berichtje van de TS is van 19-06-2015.:cool:
 
@ Ven A

wel de langste 8 minuten ooit dan :d
maar ik heb het aangepast

mvg
Leo
 
jammer

Ik zie het al....op dit forum word ik niet wijzer!! :( jammer....
 
Plaats gewoon even het bestandje dat je gevonden hebt en waar je wat aanpassingen in wil hebben. (Klik op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip.)

Met plaatjes kunnen we weinig en als we niet weten welk bestandje je gebruikt, is het lastig om een mogelijke oplossing te bedenken.
 
ik weet niet of het mij gaat lukken om dit aan te passen
maar bij deze het bestandje dat jij graag aangepast wilt hebben naar 3 reserve spelers.


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Dartschema versie 6 met vba formule.xlsm
    19,2 KB · Weergaven: 113
Kijk eens naar deze poging.
7 is een lastig (priem-)getal om mee te werken. Mijn macro sluit dan ook niet uit dat iemand twee weken achter elkaar reserve staat, maar met een paar keer husselen kom je vast wel uit op een leuk speelschema. Over een periode van 21 weken speelt iedereen even vaak.
 

Bijlagen

  • Dartschema.xlsm
    26,9 KB · Weergaven: 113
Hoi Timshel....ik weet dat t met 7 spelers moeilijker is om zo'n schema te maken, maar Bedankt!!! Hier kan ik wel wat mee!!....Maar zou je 'm kunnen maken met 26 wedstrijden? dan zou ie helemaal goed zijn!!

Kijk eens naar deze poging.
7 is een lastig (priem-)getal om mee te werken. Mijn macro sluit dan ook niet uit dat iemand twee weken achter elkaar reserve staat, maar met een paar keer husselen kom je vast wel uit op een leuk speelschema. Over een periode van 21 weken speelt iedereen even vaak.
 
Laatst bewerkt:
Hoi VenA....ik had alk aangegeven waar het bestand stond...op dit forum.

Maar ben nu reeds geholpen!!

Plaats gewoon even het bestandje dat je gevonden hebt en waar je wat aanpassingen in wil hebben. (Klik op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip.)

Met plaatjes kunnen we weinig en als we niet weten welk bestandje je gebruikt, is het lastig om een mogelijke oplossing te bedenken.
 
@ Alcatraz 69

ik wist dat je die had
ik heb enkel het voorbeeld geplaatst voor de andere helpers,
iets wat jij beter had kunnen doen van in den beginne, dan
had je deze oplossing ook eerder gekregen :d

mvg
Leo
 
Zou je 'm kunnen maken met 26 wedstrijden? dan zou ie helemaal goed zijn!!
Het is rekenkundig niet mogelijk om bij 7 deelnemers, van wie er telkens 4 spelen, een schema van 26 weken te maken, waarbij ook nog iedereen even vaak speelt.
Dat lukt mij alleen bij speelschema's van 21 weken of een veelvoud daarvan.
 
OK Thanx!!! weer een tip voor de volgende keer...:thumb:

@ Alcatraz 69

ik wist dat je die had
ik heb enkel het voorbeeld geplaatst voor de andere helpers,
iets wat jij beter had kunnen doen van in den beginne, dan
had je deze oplossing ook eerder gekregen :d

mvg
Leo
 
Ja dat klopt dat niet iedereen danevenveel dan speelt....maar kan je er dan 1 maken met 28 weken...?

Het is rekenkundig niet mogelijk om bij 7 deelnemers, van wie er telkens 4 spelen, een schema van 26 weken te maken, waarbij ook nog iedereen even vaak speelt.
Dat lukt mij alleen bij speelschema's van 21 weken of een veelvoud daarvan.
 
Het is theoretisch mogelijk, maar mij lukt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Toch gelukt!
Zelfs met een korter en sneller algoritme.
 

Bijlagen

  • Dartschema.xlsm
    26,6 KB · Weergaven: 115
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan