• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dashboard in Excel met vastzetten van een 'frame'

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostHoeve

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
17
Goedenavond allen,

Ik ben tegenwoordig bezig met het maken van een dashboard voor op mijn werk. Ik heb een zeer simpele opzet, en een macro gestuurde navigatie systeem. Dit alles werkt goed en ziet er strak en simpel uit, wat de bedoeling is. Nu ben ik echter bij 1 punt beland waar ik niet verder kom en dat is het vastzetten van een frame als het ware.

In de bijlage zit een bestand waarbij het misschien makkelijker te zien is. Ik heb momenteel de zwarte balk bovenin vastgezet dmv freeze panels. Echter zou ik het liefst hebben dat alles wat zwart is, op zijn plek blijft. Dmz; als ik naar beneden scroll dat de logo's van de merken op de juiste plaats blijven en altijd zichtbaar. Als het ware een eigen scroll bar voor het witte gedeelte.

Moet dit te doen zijn met Formulieren, of kan het VBA of zijn er andere oplossingen?


Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Joost


P.s. Omdat ik niet zeker weet via welk kanaal ik het best een dergelijk toepassing kan maken, heb ik het onder Excel neer gezet. Excuses als het onder VBA oid moest.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    78 KB · Weergaven: 103
Gezien de meer dan 60 views en geen reactie; is mijn verhaal wellicht onduidelijk of is hier geen goede oplossing voor?

MVG,

Joost
 
Een bestandje van mij aangepast aan jouw vbtje
Kun je hier verder mee?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-1.xlsm
    50,4 KB · Weergaven: 131
Beste Popipipo,

Bedankt voor je reactie. Kan jij mij vertellen hoe je dat precies doet?

MVG,

Joost
 
Dit wordt via VBA geregeld (Alt F11)
Maar ik heb eerst alle plaatjes samengevoegd.
Excel heeft deze 'Group 8' genoemd
 
Dank voor de snelle reactie! Jammer genoeg heb ik niet het genoegen met een up to date versie van Excel. Is het wellicht mogelijk dat u deze kan opslaan als een .XLS versie voor 2003? Want dan kan ik de VBA code bekijken, wat nu dus niet lukt.

Sorry voor de vele vragen en bijvoorbaat dank!
 
En bij je 1e vraag post je wel een 2007 (xlsx) bestandje??
Heb je de macro beveiliging wel op laag gezet?
 
Klopt! Die had ik snel thuis gemaakt op mijn Mac. Gezien ik hier op Excel 2003 zit, en thuis een mac heb, wordt het lastig met XLSM/XLSX!
 
Of als u een VBA code heeft en die kan posten zou dat ook grote help zijn!

MVG
 
Hier het ingepakte xls bestandje.

Voor het geval dat je op je werk geen zip bestand kunt uitpakken: :p :p
Zet onderstaande code achter het betreffende werkblad.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)


If Application.CutCopyMode = 0 Then

With ActiveWindow.VisibleRange

Shapes("group 8").Top = .Top + 75

Shapes("group 8").Left = .Left + 20
End With

End If

End Sub
 

Bijlagen

  • Copy of Voorbeeld-1.zip
    49,2 KB · Weergaven: 64
Dank voor het posten! Echter is dit niet geheel wat ik bedoelde jammer genoeg!

Want als ik nu naar beneden scroll, scroll ik de afbeelding ook het beeld uit! Wat ik bedoelde was dat als ik naar beneden scroll, dat de afbeelding altijd zichtbaar is aan de linkerkant in het zwarte gedeelte! Dit is echter niet met freeze panels te doen, gezien de afbeelding te groot is.

Als u nog andere methodes heeft hoor ik het maar al te graag! In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

MVG,
Joost
 
Ahaa! U heeft gelijk. Is het ook mogelijk dat die automatisch gaat, dus met het scrollen mee? Zodat men niet hoeft te klikken op de sheet?


MVG
 
Geen idee of het automatisch kan daar schiet mijn kennis van vba te kort.
 
Oke! In ieder geval bedankt voor de moeite, ik heb nu in ieder geval een basis waar ik het een en ander mee kan proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan