• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dashboard met werkende macro cellen laten vullen op ander werkblad...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verder alles goed? Quoten is niet niet nodig evenmin jouw malle manier van communiceren.
 
Met mij prima. Moet wennen aan dit platform. Ook moet ik nog veel leren wat programmacode betreft. Mooi dat jij ook tips en oplossingen biedt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een tabblad toegevoegd: SCORE
Kan iemand mij helpen om - gelijk als aan tabblad KPI - de score per dag naar dit tabblad te kopiëren. Ik krijg het niet voor elkaar. (zie bestand)
Werking is gelijk aan die van de kolom D1:D8 (deze wordt bijghouden in KPI) alleen dan I1:I8 (deze moet bijgehouden worden in SCORE)
 

Bijlagen

  • Bestandje_DashBoard_PlusMin_Mod_WorkSheet_ActiveDate_SaveResults_Secure_Niek.xlsm
    140,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
VenA had je toch een prachtige tabel aan de hand gedaan in #19.
Met die kan je allerlei draaitabellen maken, geheel in de zin van je huidige KPI en SCORE.
 
Inderdaad prachtig echter voor mij op dit moment nog niet te doorgronden.
Jouw oplossingen begrijp ik bijna helemaal. Ook kan ik die wijzigen. Alleen de macro uitbreiden om ook scores bij te houden is nog fout. Wil jij er nog eens naar kijken?
 
toch wil ik je die denkrichting aanraden, het werkt met draaitabellen, eens je de klik gemaakt hebt, zijn het super handige dingen.
Ook heb ik wat uitleg naast de macro gezet.
Eens je met die draaitabel bezig bent, ga dan eens in D2 (datum) staan en klik op die dropdown en daarna naar datumfilter. Kies daar bijvoorbeeld "deze maand"
 

Bijlagen

  • Bestandje_DashBoard_PlusMin_Mod_WorkSheet_ActiveDate_SaveResults_Secure_Niek (1).xlsm
    212,6 KB · Weergaven: 38
Ik ga die denkrichting op. Jij bedankt voor de tip en jouw bijdrage tot dusver!
Henk

Ik heb het datum filter gebruikt. Inderdaad super handig!
Het declareren van die variabelen vind ik nog lastig te doorgronden maar uiteindelijk ga ik ook die begrijpen. Ik zal even terug moeten naar de basis van PSD. Ook ga ik meer stoeien met draaitabels en arrays. Stap voor stap zorg ik voor een bruikbare excel. Enkele vrienden hebben hun scores bijgehouden en het werkt super handig. Nu moeten ze hun scores nog - via Outlook - met mij delen zodat ik het kan opnemen in een soort master tabel. Hier ga ik zelf een opzet in aanmaken met jou tips en die van VenA. Gelukkig is het weekend!
 
Laatst bewerkt:
Het quoten nog niet afgeleerd?

Zit jij bij de luchtmachtbasis in Leeuwarden? (charly charly voor @cow18 over)
 
Misschien nog een kleine opmerking, als je in die datumfilter "deze week" kiest, dan krijg je de zondag van vorige week en ma-za van deze week.
Dat is omdat bij de Amerikanen de week op zondag begint en bij ons op maandag ! Zelfs met wijziging van de instellingen in Windows, met startdag van de week op maandag, blijft dit zo.
Je zal het moeten doen met een filter te zetten op B2 en daar dan bv. 2019-4 alleen aan te vinken. (eerst "alles selecteren" uitvinken en dan die ene week aanvinken)

nog een laatste opmerking, het totaal van de punten werd niet meegekopieerd, verander die 2 rode 8's in een 9
Code:
Sub PlusMinus_Button()
    Set c = ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).TopLeftCell       'in welke cel staat je knop (cel bovenaanlinks, maar aangezien het maar 1 cel is, is het dus die cel

    With Sheets("KPI_tabel").ListObjects(1).DataBodyRange            'zoek in de 1e tabel van tabblad "KPI_tabel"
        r = Application.Match(CDbl(Date), .Columns(1), 0)            'zoek in de 1e kolom naar die datum
        If IsNumeric(r) Then                                         'gevonden
            .Cells(r, c.Row + 1) = .Cells(r, c.Row + 1) + IIf(c.Column = 2, 1, -1)    'tel in de rij, in de kolom, volgens de rij waarin de knop stond +1, 1 bij of 1 af, als de knop in de 2e kolom stond of niet
            Sheets("dashboard").Range("D1").Resize(8).Value = Application.Transpose(.Cells(r, 2).Resize(, 8).Value)    'kopieer die 8 waarden van die tabel naar de kolom D
            .Cells(r, 2).Offset(, 8).Resize(, [COLOR="#FF0000"]9[/COLOR]).Value = Application.Transpose(Sheets("dashboard").Range("I1").Resize([COLOR="#FF0000"]9[/COLOR]).Value)    'kopieer de waarden van de kolom I (punten) naar de tabel
        End If
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Super tips weer.
Mijn kennis verrijkt en komend weekend stoeien met de oplossingen en tips
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat je geen negatieve waarden kan hebben. Dit kan je voorkomen met een kleine aanpassing

Code:
.Cells(r, c.Row + 1) = Application.Max(0, .Cells(r, c.Row + 1) + IIf(c.Column = 2, 1, -1))
 
Ga ik ook bestuderen VenA.

Hoi Harry, ik heb jouw laatste code geïmplementeerd. Is goed gegaan. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan