"dat"bestand omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
wie kan mij vertellen hoe of met welk progje ik "dat "bestandjes kan lezen of om kan zetten in jpeg.

Een voorbeeld waar dat-bestanden veel worden gebruikt is Kazaa (Lite). Dat-bestanden zijn dan bestanden die nog niet helemaal zijn gedownload. Openen lukt dan eigenlijk niet.

.dat bestanden (die als ze compleet zijn jpeg bestanden zijn) kun je in Kazaa met preview bekijken.

Dus als je een stukje van een film hebt gedownload, kun je in Kazaa rechtsklikken op dat bestand, en dan preview kiezen.

Dan kun je een stukje van de incomplete film zien.

Nog een kleine aanvulling op de andere reactie's.

.dat bestanden is een extensie die voor van alles en nog wat door allerlei software gebruikt wordt. Dus je kunt niet elk dat bestand converteren naar jpeg.

De groeten,
Mark

en als het in werkelijkheid toch een jpg bestand is hernoem je de file in verkenner gewoon naar jpg.

Je merkt snel genoeg of het programma waarmee je plaatjes opent dan klaagt of niet.

dat bestand

ik zal nog ff uitleggen waar ik het voor nodig heb.
ik heb een cd gekregen met foto's erop maar deze cd is gebrand als vcd en ik kan deze dus niet lezen, alleen in de dvd speler,daarom mijn vraag, kan ik deze foto's die nu in "dat"staan omzetten in jpeg.
of deze bekijken met een progje zo ja welk progje

in ieder geval wel al bedankt voor de reacties
henk

Inderdaad ... in dit geval is .dat het videobestand, heb je bovenstaande progjes niet kun je hem ook openen met Windows Media Player.

Rechtermuisknop op het bestandje en kiezen voor "openen met WindowsMediaPlayer"

"dat"bestand

ja oke openen met win dvd dat lukt wel maar is er nu ook ee progje waarmee je deze foto's om kan zetten naar bv jpeg niet iedereen heeft nl een dvd speler in de pc.
bvd voor de info
groet henk

Als je bovenstaande reacties leest zie je dat het DAT bestand geen plaatje is maar een video. Hij staat immers ook op een VCD ... oftwel VideoCD.

"dat"bestand

ja oke dat begrijp ik ook wel maar als je gewoon op openen klikt krijg je wel alle foto's te zien alleen kan je ze niet openen omdat ze de "dat"extensie hebben daarom vroeg ik of er een progje is om dat om te zetten naar bv jpeg

henk

tip

Ik zou ze openen in de computer en tijdens het afspelen een grabber gebruiken zoals b.v. snagit.
Hiermee grab je de foto uit de film en schrijf ze weg als jpeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan