Dat kl*te mailform wil maar niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,
Het is om moedeloos van te worden.
Ik heb een paar vragen die met elkaar te maken hebben.
1. Op mijn werk kan ik bestanden in de cgi-bin zetten. Om thuis te testen kan dat niet. Kan ik bijv. FormMail.pl in een andere map zetten of werkt het dan niet?

2. Ik probeer nu een asp-bestand op een andere server, in dit geval van leaseweb. Is dit verstandig of niet. In elk geval is het niet geweldig.
De "from" is verplicht. Ik kan dit wel plakken voor het veld waar het email adres ingevuld moet worden, maar ik heb liever dat ik automatisch het email-adres te zien krijg vanwaar het verzonden is. Kan ik het ergens uitschakelen dat "from"verplicht is?

Een stukje code:
<form action="http://scripts.leaseweb.nl/mailform.asp" method="post">

<input type=hidden name="To" value="*******@cistron.nl">
<input type=hidden name="Subject" value="Wie schrijft, die blijft">
<input type=hidden name="Url" value="http://www.*******.cistron.nl/bedankt.html">

<table cols="5">

<tr>
<td width="180">Aanvrager <font color="#bb2933">*</font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<select name="1_Aanhef">
<option>Dhr.</option>
<option>Mevr.</option>
</select>
</td>

<td width="165" colspan="2">
<input type "text" name="2_Naam" size="35">
</td>

<td width="165">Email-adres <font color="#bb2933">*</font></td>

<td width="165">
<input type="text" name="from" size="35">
</td>
</tr>

3. Kan iemand mij een goed script, asp of pl ofzo aanbevelen of kan iemand een voorbeeld geven van een formulier (html) met FormMail. Ik krijg steeds foutmeldingen.

Bij voorbaat dank
Eric

--> waarom trouwens geen PHP-script?
(wordt die niet ondersteund?)

Php is "makkelijk" om mee te werken en je zult aardig wat scripts kunnen vinden op http://www.hotscripts.com

--> ik heb zelf geprobeert met CGI, maar dat wou niet echt lukken, dus maak nu gebruik van een php-script en dat werkt prima

Puppie en JK,
Bedankt voor de antwoorden. Puppie, op één van mijn zoektochten de afgelopen dagen ben ik deze tekst al eens tegengekomen en ik heb hem zelfs helemaal uitgeprint. De tekst is hetzelfde, maar deze oogt veel beter, dus die print ik dan ook maar uit.
JK, het maakt mij niet uit of ik cgi, php, asp (of is dat hetzelfde) of pl gebruik, het gaat mij om het resultaat, ik ben geen programmeur. Kun je een voorbeeld van een form plaatsen (het gaat om het aanroepen en de verplichte velden) en kun je dat script gewoon in de website opnemen, dus niet in cgi-bin? (als ik even nadenk waarschijnlijk wel)
Grtz
Eric

Hi Peter,
Interessante link, maar dit is meer iets voor iemand die zelf wil gaan programmeren. Sinds BASIC en Pascal nog actueel waren heb ik me daar niet meer mee bezig gehouden, dus ik zoek nu gewoon een makkelijke oplossing.
ps Kijk eens op www.tiggeloven.nl (mijn site) Onze receptioniste ziet er weliswaar minder fraai uit dan die van jou, maar misschien vult 't mekaar aan.
Eric

Na 22 scripts geprobeerd te hebben kwam ik deze deze tegen, die zowel qua lay-out aan te passen viel (met CSS) als inhoudelijk, zonder noemenswaardige kennis van PHP. Het is wel even puzzelen :).
Alle velden worden gevalideerd, emailadres wordt op geldigheid gecontroleerd, de afzender krijgt een "Bedank-mail". 2 versies, 1 zonder en 1 met "attachment".

Hier een voorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan