Dat zou toch moeten kunnen...!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sheep

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
71
Ok....Specs: 2 PC's net XP op gezet. Linksys WRT53G. PC1 heeft wifi en PC2 is verbonden met PC1 dmv een crosslink kabel. De LAN Cable connection bij PC1 geeft ik ip: 10.0.0.1 subnm:255.255.255.0. ***

Bij PC2 ip:10.0.0.2 subnm:255.255.255.0 Stan.gateway: 10.0.0.1

Ik heb dus nu internet op PC1 en een netwerk verbinding met PC2. Zonder dat PC2 op het 8 pc's tellende thuisnetwerk zit/te zien is.

So far so good, .....alleen ik wil wel internet op PC2 en hier ben ik dus nu gestrand....!!!!

Als ik PC2 toevoeg aan het thuis netwerk en bij de LAN Cable Con. van PC1 aanvink: laat andere gebruikers op het netwerk online gaan via jou verbinding...Dan lukt het ook....maar dan zit ik dus wel op het netwerk.....!!!!! Bji de wifi verbinding kan ik nergens iets aanvinken van een nieuwe verbinding maken....en via "create new connection" kom ik ook niet veel verder..!!!

Je internet delen met een PC die los van je wifi thuisnetwerk aangesloten is op je andere (wifi) PC.....Is het niet anders?? Dat zou toch moeten kunnen...Please help me out.

Thanks for da effort..!!!

Grtz.

*** Als ik ze namelijk in dezelfde range zette als van de linsys, nl: 192.168.1.100 tot 192.168.1.149...dan krijg ik een conflict en doet me internet het niet.

Heb trouwens Chello Extreem, geen firewall oid, wifi kaart van asus...Grtz..:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Waarom gebruik jij een crosskabel.
Tussen je linksys en netwerkkaart moet toch een straight??
 
Omdat de PC met internet op een wifi thuis netwerk zit. De 2e PC wil ik zeg maar geheel los van het thuisnetwerk aanluiten op de PC met wifi. Dit moet toch met een crosslink?
 
cross

Omdat de PC met internet op een wifi thuis netwerk zit. De 2e PC wil ik zeg maar geheel los van het thuisnetwerk aanluiten op de PC met wifi. Dit moet toch met een crosslink?

Als je van de ene naar de andere pc een rechtstreekse utp verbinding maakt heb je een crosscable nodig.
Inderdaad.
Ik begrijp je probleem.
Als je op het netwerk zit met bv. 5 computers, zijn deze allemaal aangemeld onder dezelfde werkgroep (domein). Standaard onder windows is dit MSHOME of WERKGROEP.
Je kan proberen om die ene computer een andere domeinnaam te geven.
Dit heb ikzelf nooit aan de hand gehad, proberen kan geen kwaad.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan