.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je weet wat het bestand inhoud zou je eens kunnen proberen om de extentie te veranderen.

Als mijn vrouwtje haar uren doorstuurt (excel bestand) per mail komt dit altijd toe onder de vorm van een dat bestand. Ik heb nog niet gezocht hoe dit komt maar als ik inderdaad de extensie dat verander naar xls krijg ik het bestand zonder problemen open :D in exel.

Probeer eens op een copie van het bestand. :thumb:

Vraag eens aan de afzender wat hij wou versturen.

Sommige servers (bijv. vanop het werk) zetten alle bestanden om in *.dat bestanden zodat ze door de firewall kunnen.

Het is door mijn dochter verzonden en het is een GPS wandelroutebeschrijving.

Ik denk dat je dan ook een gps moet hebben om daar de route te importeren maar volgens mij zijn de extensies van gpsroutes anders :confused:

Toevallig niet het programma google earth plus op je computer ??

Google Earth Plus is an optional upgrade adding GPS device support

Google+???, weet je wat je daarvoor moet neertellen...............................!!!

Er zijn diverse mogelijkheden v.w.b. GPS bestanden. Welke extensie is o.a. bepalend voor de software die jij en de afzender bezitten.

Als GPS bezitter maak ik gebruik van de vrij gangbare GPX bestanden die vervolgens door het (gratis te downloaden)progje EasyGPS middels een kabeltje naar je GPS worden getransporteerd.

http://www.gps-garmin.nl/gratis_software.html

Zie ook de bijlage (printscreen van mijn verkenner)

Toevoeging: het progje werkt perfect!

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    31 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ik kom zodadelijk nog met een heel erg leuk plaatje van de hierboven door mij geplaatste screendump van de Postbankroute(s) -> een plaatje van die route in Google Earth (gratis) geprojecteerd.

is 'ie leuk of is 'ie leuk?
Kun je gelijk een gedownloade route "inschatten" op zijn kwaliteit :
bebouwing / weilanden / bos etc. etc.

Bijlagen

• Presentatie2.jpg
    Presentatie2.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 47
Als je wil, kijk ik erna...........
Zip 'm maar even in en plaats 'm als bijlage.
Welk merk (type) GPS heb je?
Welke software heb je / wil je gaan gebruiken voor het overzetten van tracks, routes en/of waypoints?

Korten zei:
Ik denk dat je dan ook een gps moet hebben om daar de route te importeren maar volgens mij zijn de extensies van gpsroutes anders :confused:

Toevallig niet het programma google earth plus op je computer ??

Google Earth Plus is an optional upgrade adding GPS device support

ja ze heefteen GPS en daarop staat de wandeing die ze gisteren gelopen heeft,deze wil ze dus uitprinten

Pasja zei:
Google+???, weet je wat je daarvoor moet neertellen...............................!!!

Er zijn diverse mogelijkheden v.w.b. GPS bestanden. Welke extensie is o.a. bepalend voor de software die jij en de afzender bezitten.

Als GPS bezitter maak ik gebruik van de vrij gangbare GPX bestanden die vervolgens door het (gratis te downloaden)progje EasyGPS middels een kabeltje naar je GPS worden getransporteerd.

http://www.gps-garmin.nl/gratis_software.html

Zie ook de bijlage (printscreen van mijn verkenner)

Toevoeging: het progje werkt perfect!

Vanzelfsprekend kan dat ook met dat progje................... ;) :D

Bijlagen

• Presentatie3.jpg
    Presentatie3.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 37
Maar dat had je overigens niet gevraagd!
Zoals je de vraag formuleerde, leek het alsof jij 't .dat bestand naar een gps wilde zenden, m.a.w.: als je de vraag duidelijker formuleert, krijg je ook een beter antwoord. ;)

Pasja zei:
Maar dat had je overigens niet gevraagd!
Zoals je de vraag formuleerde, leek het alsof jij 't .dat bestand naar een gps wilde zenden, m.a.w.: als je de vraag duidelijker formuleert, krijg je ook een beter antwoord. ;)
Sorry,maar mijn vraag in het begin was hoe kan ik een dat bestand openen die ik van mijn dochter kreeg....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan