data aanpassen formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter spw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

spw

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2016
Hoi OctaFish,

Is het misschien mogelijk dat je adhv dummy tabellen mij een formulier maakt dat als je een start- of einddatum aanpast deze aanpassing ook onmiddellijk zichtbaar is in het formulier.

De gegevens.
Tabel 1 : veel velden maar zeker de velden start- en einddatum.
Tabel 2 : met verschillende velden
Tabel 3 : met verschillende velden
Tabel 4 : met verschillende velden
Tabel 5 : met verschillende velden

Het aantal records is, als voorbeeld, een 1000-tal records.
Deze 5 tabellen zijn gekoppeld tot één query vb totdata (naam van de query)
Het moet een doorlopend formulier zijn.
Er staan bovenaan het formulier een aantal knoppen om gegevens te importeren of om te switchen naar een ander formulier.
En de rest is in tabelvorm.
Naast de start- en einddatum staan knoppen met "+1"
Maw als men op deze knop klikt moet de start- of einddatum met 1 dag verhoogt worden. (afhankelijk van welke knop "+1" men klikt. De start- of einddatum.)
Maar dit moet zeer snel gaan. En de vernieuwde datum moet ook onmiddellijk zichtbaar zijn
Vb startdatum zie als 23/12/2016 en je klikt op de knop "+1" moet onmiddellijk 24/12/2016 zijn.
Een requery is niet haalbaar omwille van de vele gegevens. Dit duurt een aantal seconden (3 à 4 seconden).
Ik heb van alles geprobeerd met subformulier ed maar de gegevens moeten in tabelvorm blijven.

Een voorbeeld :
Ordernummer Omschrijving Hoeveelheid Startdatum Einddatum Locatie ........

Dus de operator ziet een lijstvorm en kan onmiddellijk de datums aanpassen. Dus één lijn. Niet dat de datum ergens onderaan staan.
Dus geen subformulier waar onderaan de datums staan ed.

Hopelijk dat het begrijpbaar is;

Alvast bedankt.

Ik zou zo zeggen (overigens is dit forum niet van mij, ik neem aan dat anderen ook een poging mogen wagen ;) ): gooi maar een voorbeeldje in de strijd, dan gaan we er mee stoeien!

Hoi aan iedereen,

Een opbouw van het formulier is goed hoor. Het moeten geen tabellen zijn met 1.000 records :-)
Ik heb geprobeerd om een doorlopend formulier in te voegen in een ander doorlopend formulier maar dan krijg ik de melding dat dit niet mag.

Voor alle duidelijkheid : bovenaan het formulier een aantal knoppen om vb te kunnen printen, importeren, naar ander formulier te gaan ed
En hier onder de, een soort Excel, overzicht met de knoppen startdatum +1 en einddatum +1
Het gaat er mij om op welke manier ik zo'n formulier kan inrichten.
Ik wil wel een aanzet geven maar lukt niet omwille van foutmelding dat een doorlopend formulier niet kan invoegen.
Dus hopelijk is er toch één iemand die mij kan verder helpen.

Alvast bedankt.

Jij kunt geen doorlopend formulier in een ander doorlopend formulier hangen, maar ik ook niet. Niemand kan dat namelijk :).
Wél kun je twee doorlopende formulieren op een enkelvoudig formulier zetten waarbij je de eerste gebruikt als bron voor de tweede.

Omdat er zeer weinig reactie komt wil dit zeggen dat er geen 'alternatief' is ivm wachttijd als men een formulier heeft gemaakt op een query met veel records en verschillende tabellen ?
Dat dit 'standaard' access is !!!
Of dat mijn vraag niet duidelijk is :(
Ik heb geprobeerd met een subformulier met enkel de datums op. Deze als 'onzichtbaar' formulier geplaatst op het 'zichtbaar' formulier. Bij klik op startdatum +1 van het zichtbaar formulier, code gemaakt dat de datum aanpast op dit onzichtbaar formulier.
Dan een requery van enkel dat onzichtbaar formulier.
Een 'nieuw" veld (een soort txtbox) gemaakt en 'gelegd' (geplaatst) over het datumveld van het 'zichtbaar' formulier. Dus twee velden op elkaar. Dit veld gelijkgesteld met de waarde van het veld van het onzichtbaar formulier. (maw waarde = waarde van veld onzichtbaar fomulier)
Dus het onderste veld had nog de 'oude' waarde. Het 'bovenste' veld de nieuwe waarde. Dus dit werkte :-)
Enkel dat de datumwaarden van het hele formulier dezelfde waren als van het geselecteerde record.
Was er bijna maar niet helemaal. Hopelijk dat iemand mij toch kan verder helpen.

Alvast bedankt.

Nogmaals: het is de bedoeling dat jíj bij je vraag een voorbeeld plaatst, niet wij! Voor wat ik lees denk ik: moet vele malen makkelijker en sneller en beter kunnen.

In bijlage een voorbeeld.
Ik kan de live db niet mailen omdat deze gekoppeld zijn aan de live ERP SQL tabellen.
Het is ook een summiere database.
Het gaat om het principe. Je hebt een formulier dat gebaseerd is op een query. Deze query bestaat uit meer dan 5 tabellen.
Duizend records.
Vanaf het moment dat je op de knop [datum + 1] klikt worden er query opgestart (niet in dit voorbeeld) dat gaat kijken naar de records met hetzelfde nummer. vb productie orders. En van deze records wordt de datum +1 gedaan.
Dit lukt allemaal. Enkel de requery duurt een 4-tal seconden. En dat wil ik terug brengen naar 1 seconden.
De vraag is : op welke manier kan dit ?
Je kan niets aan het proces veranderen. De processsen zijn zeer afwisselend. Moet heel flexibel zijn.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan