• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data automatisch verdelen over meerdere werkbladen op celnaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Ik heb een tijdje gezocht naar een oplossing, zowel op dit forum als internet, maar vind net niet datgene dat ik zoek of dat werkt.

Ik zit met een excellijst met tegen de 5000 rijen en 8 kolommen. In de kolom afdeling staat de info waarop deze gigantische lijst uitgesplitst moet worden over verschillende werkbladen (iedere afdeling = 1 apart werkblad). Dit werkblad zou ik graag automatisch aanmaken met de naam van de afdeling. Vervolgens had ik graag dat excel de info verdeelt over de verschillende werkbladen op afdeling.

De vraag is, kan dit uberhaupt met zo'n groot bestand? Zo ja, hoe kan ik dit doen (zonder draaitabel want dit geeft niet het resultaat dat ik wil.)

Alvast bedankt,

groetjes naprius

PS: heb geprobeerd om voorbeeldbestand hier bij te voegen, maar blijkbaar mag dat niet meer van onze lieve ICT-mensen

post eens een vb-tje.
Om hoeveel afdelingen gaat het?

het gaat om een stuk of 30 afdelingen.

Zoals al zei kan ik geen voorbeeld posten doordat wij hier overenthousiaste ICT-ers hebben die denken dat iedere non-ict-er absoluut niet vertrouwd kan worden met computers e.d.

Maar het zijn dus 8 kolommen, de afdeling in kolom C. Voor de rest staat in de andere kolommen andere info, bijv. wat voor service artikel, van welke leverancier, serienummer, datum nieuw geleverd etc.

Wat je kan doen zonder moeilijk te doen is er een filter opzetten en filteren op afdeling(kolom C)
Dan Kopiëren plakken naar een nieuw werkblad.
Zoveel werk is dat nu ook niet.

Grappig genoeg is dat best wel veel werk. Zo deed ik het namelijk tot nu toe. Als je gemiddeld 3 keer per week zo'n overzicht moet maken en nog veel andere taken hebt, is het handig om dit soort zaken te automatiseren.

Ik zal je vanavond een macro schrijven, moet nu weg.
Misschien is er wel iemand die vanmiddag al tijd heeft anders even wachten...

Ik heb geduld, als ik het niet kan gebruiken voor mijn overzicht momenteel kan ik het gebruiken voor alle komende overzichten. In dat opzicht ben ik dan al heel erg geholpen :)

Test de bijlage eens uit. Ik heb alles in stukjes verdeeld zodat je goed kan volgen welke macro wat doet.
UniqueList maakt een unieke lijst uit Kolom C. Aan de hand van deze lijst wordt voor elke naam met Make Sheets een werkblad gemaakt (eerst worden alle werkbladen behalve het bronblad verwijderd). Dan wordt voor elk werkblad een autofilter ingesteld op kolom C en wordt het resultaat gekopieërd naar elk werkblad apart met Kopieeren.
Draai Verdelen om alles automatisch achter elkaar te laten verlopen.

Bijlagen

Was er net aan bezig.
Had het even uit het oog verloren.

Perfecte oplossing.

Het was een mooie dag toen ik Helpmij ontdekte

heel erg bedankt. Dit scheelt zeker een uur per keer werk dat ik goed kan gebruiken voor andere taken :)

Test de bijlage eens uit. Ik heb alles in stukjes verdeeld zodat je goed kan volgen welke macro wat doet.
UniqueList maakt een unieke lijst uit Kolom C. Aan de hand van deze lijst wordt voor elke naam met Make Sheets een werkblad gemaakt (eerst worden alle werkbladen behalve het bronblad verwijderd). Dan wordt voor elk werkblad een autofilter ingesteld op kolom C en wordt het resultaat gekopieërd naar elk werkblad apart met Kopieeren.
Draai Verdelen om alles automatisch achter elkaar te laten verlopen.

Beste Warme bakkertje,

Ik heb hetzelfde probleem als naprius en zou enorm geholpen moeten zijn met je bestandje, echter werkt deze bij mij niet. Ik heb de instellingen nagekeken en inschakelen van macro's staat aan. Zie ik iets over het hoofd of heb je misschien nog tips die kunnen leiden tot de oplossing. Evenals Naprius ben ik te lang bezig met het verdelen van data over de tabbladen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Edwin

Edwin, het is net netjes in te breken in iemands vraag dit is verwarrend voor de helpers alsmede doordat de vraag op Opgelost staat is de kans op reacties minimaal.
Start je eigen vraag met eventueel een link naar deze vraag. Voeg ook een voorbeeldbestandje toe of geef meer informatie wat betreft in welke kolommen welke gegevens staan, waarop gefilterd moet worden enz.... want met je huidige uitleg geraken we niet veel verder. in afwachting van ...

Mooie uitleg Rudi. Deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan