• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data base maken hoe moet dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NataschaNouse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Ik wil graag een database maken om het zoeken in verschillen excel sheets gemakkelijker te maken.

Ik heb meerdere excel sheets met ieder meerdere tapbladen, nu zou ik graag een data base willen maken die al deze sheets en tapbladen met elkaar verbindt en ze helemaal doorzoekt als ik een zoek opdracht invoer.

Ik heb er al voor gezorgd dat alle sheets en tapbladen dezelfde waarden hebben.

Bekijk bijlage Test.xls

Ik hoop dat iemand me kan helpen.:)

Groetjes Natascha

Date base maken hoe moet dat ?

Hoi Wigi,

Hetgene wat je uitlegt in het andere forum zo heb ik het al gehad en het verleden maar in iedere tabblad heb ik bijna meer dat 20.000 rijen met gegevens en ik heb ongeveer 50 tabbladen dus dat zou te veel zijn om in een tabblad te zetten.

Er heb al iets gelezen over VBA's en Macro's en Acces maar ik weet niet hoe ik deze dingen moet programmeren en hoe ik de excel lijsten kan linken naar de database :o

Natascha

Hoi Wigi,

Hetgene wat je uitlegt in het andere forum zo heb ik het al gehad en het verleden maar in iedere tabblad heb ik bijna meer dat 20.000 rijen met gegevens en ik heb ongeveer 50 tabbladen dus dat zou te veel zijn om in een tabblad te zetten.

Er heb al iets gelezen over VBA's en Macro's en Acces maar ik weet niet hoe ik deze dingen moet programmeren en hoe ik de excel lijsten kan linken naar de database :o

Natascha

En ben je dan wel zeker dat Excel een goede keuze is om verder te gaan... Ik zou eerder denken aan een datawarehouse in bv. MS SQL server. Access lijkt me ook nog wel te kunnen.

We werken hier veel met Excel en we willen de lijsten ook in Excel laten staan, maar in plaats van iedere keer een ander Excel sheets te openen om naar een nummer van een klant te zoeken wil ik graag een programma maken die voor mij dan zoek werk doet en zelf al die lijsten in gaat.

Natascha :)

En zit er een systeem in de bestanden?

Dat de code niet moet gaan zoeken in alle bestanden, maar al weet in welk bestand het staat? (en daarbinnen dan moet gaan zoeken)

En zit er een systeem in de bestanden?

Dat de code niet moet gaan zoeken in alle bestanden, maar al weet in welk bestand het staat? (en daarbinnen dan moet gaan zoeken)

Ja er zit een systeem in de bestanden onze klanten nrs. bestaan uit 7 cijfers en 1 letter ik heb alle tabbladen voorzien van de eerst 3 cijfers van de reeks nrs. dat zich in dat tabblad bevindt. BV als alle nrs. in een tabblad beginnen met 600 dan heet dat tabblad 600.

Ik heb een excel sheet toegevoegd als voorbeeld.

Natascha :)Bekijk bijlage Test.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan