Data Base Overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nevertheless

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
13
:mad: SORRY, dit bericht had in SQL gemoeten :evil:
Ik ben bezig om een complete database over te zetten naar een andere provider en dat lukt me niet.
Ik heb al in het forum gekeken en de oplossingen zouden erbij kunnen staan, maar krijg het niet aan de loop. Een beetje hulp zou fijn zijn.

van de oude db heb ik een cpy gemaakt, met de structuur erbij, zie hieronder een stukje file...

Vervolgens heb ik bij de nieuwe provider een nieuwe database aangemaakt met de naam koni en deze staat netjes in phpmyadmin. 'koni(-)'
Maar zonder tabellen....
Vervolgens in phpmyadmin de db aangeklikt en boven in SQL
Nu kan ik bladeren, dus mijn file op mijn hd en start..

De pagina kan niet worden weergegeven, of mijn provider heeft wat verkeerd staan, of ik doe wat verkeerd... maar dat werkt niet.

Er staat ook een groot venster met text Draai SQL query/queries op database koni , hier heb ik ingevuld http://www......./xyz.sql (deze heb ik op de site gezet.)
Maar dan voert hij read_dump.php uit, maar blijft er in hangen en is weet niets gebeurd..

Je moet toch van de sql dump , nieuwe tabellen etc moeten kunnen aanmaken bij een nieuwe provider?

Ik hoor wel....

# phpMyAdmin MySQL-Dump
# version 2.2.1
# http://phpwizard.net/phpMyAdmin/
# http://phpmyadmin.sourceforge.net/ (download page)
#
# Host: localhost
# Generatie Tijd: Aug 05, 2004 at 10:57 AM
# Server versie: 3.23.44
# PHP Versie: 4.3.0
# Database : `koni`
# --------------------------------------------------------

#
# Tabel structuur voor tabel `banip`
#

CREATE TABLE banip (
id bigint(20) NOT NULL auto_increment,
ipban varchar(255) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;

#
# Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `banip`
#

# --------------------------------------------------------

#
# Tabel structu........ enz...
 
Laatst bewerkt:
Die kopie van de oude site, die moet je invoeren in dat grote venster met de tekst Draai SQL query/queries op database koni. Dus daar vul je "create table banip" enzovoorts in.

Of begrijp ik het verkeerd?
 
Kijk hier hebben we wat aan.
ik heb alleen de banip geprobeerd en dat werkt... super:thumb:

Vannacht/morgen probeer ik de hele database even...

k'moet nu vrijwilligers werk gaan doen :cool:
Je hoort nog van het resultaat!

mvgr
 
Ik kon het niet laten om het maar gelijk te proberen, het werkt... achteraf, logisch, maar dat is meestal zo ;-)
hackerfrans BEDANKT :thumb: :thumb:
 
Mag ik trouwens vragen waarom kolom 'id' een bigint is en niet gewoon een int ?
 
Dat maakt niet veel uit, zelf gebruik ik ook eerder int ipv bigint. Het is een simpele afweging van het aantal (te verwachten) records tegenover de opslagcapaciteit die daarvoor nodig is. Een overzicht:

bigint

Integer (whole number) data from -2^63 (-9,223,372,036,854,775,808) through 2^63-1 (9,223,372,036,854,775,807). Storage size is 8 bytes.

int

Integer (whole number) data from -2^31 (-2,147,483,648) through 2^31 - 1 (2,147,483,647). Storage size is 4 bytes. The SQL-92 synonym for int is integer.

smallint

Integer data from -2^15 (-32,768) through 2^15 - 1 (32,767). Storage size is 2 bytes.

tinyint

Integer data from 0 through 255. Storage size is 1 byte.
 
Daarom vraag ik ook waarom hij bigint gebruikt, zulke grote ID's kom je niet vaak tegen ;)
 
Ik zou het niet weten omdat ik het niet heb geschreven, de vorige webmaster heeft ons verlaten en ik heb dit geërfd. Het is al een hele toer geweest van alle files te doorzoeken met achterdeurtje/wachtwoorden maar zolangzamerhand wordt het al wat.
 
Natuurlijk is het gebruik van het juiste gegevenstype zondermeer erg belangrijk, denk maar aan het millenniumprobleem(het jaar 2000) destijds. Dit had met de prijs v.e. geheugen te maken, dat in die tijd nog erg duur was waardoor reservering voor een getal boven de 2000 niet de allerhoogste prioriteit had.

Zo is er nog een ander voorbeeld: Wat te denken aan UMB(Upper Memory Block), dat deel heeft men niet altijd goed kunnen benutten. Bijna standaard maken we slechts gebruik van het conventionelegeheugen, en dat is maar 640KB en geen 1 GB.

M.a.w.: Men heeft in het begin al ver in de toekomst moeten kunnen kijken.

Maar in het geval van Nevertheless, is het gebruik van int meer dan voldoende.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan