Beste iedereen,
Ik heb een probleempje. Of beter gezegd, een uitdaging.
Ik heb een database met 100.000 records in Access. Ik ontvang de data in een CSV bestand vanuit een ERP programma. Deze importeer ik via een macro in Access. Ik moet echter nog twee zaken wijzigen voordat de database klaar voor gebruik is.
1. Er moeten nieuwe gegevens berekend worden adhv formules. Dit is niet mogelijk in het ERP programma. Dit betekent dat ik nieuwe kolommen toe moet voegen, waarin ik nieuwe waardes bereken adhv de bestaande data.
2. Dit betekent ook gelijk dat ik de volgorde van kolommen moet wijzigen.
Wat is het gemakkelijkste wat ik kan doen? Ik heb een beperkte kennis van Acces. Ik kom tot de volgende optie;
Twee keer data selecteren in Access (record 1 t/m 50.000 en 50.001 t/m 100.000) en deze CTRL C en V'en naar Excel. Daar kan ik de data aanpassen, waarna ik het weer in een nieuwe tabel in Access giet. Het moet echter makkelijker kunnen dan dit, neem ik aan.
Voor de duidelijkheid, de formules die ik in Excel doorvoer zijn de volgende;
TEKST.SAMENVOEGEN
ALS
DELEN / VERMENIGVULDIGEN / OPTELLEN
Zouden jullie mij van feedback kunnen voorzien op dit punt? Ik zou het erg op prijs stellen!
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bas
Ik heb een probleempje. Of beter gezegd, een uitdaging.
Ik heb een database met 100.000 records in Access. Ik ontvang de data in een CSV bestand vanuit een ERP programma. Deze importeer ik via een macro in Access. Ik moet echter nog twee zaken wijzigen voordat de database klaar voor gebruik is.
1. Er moeten nieuwe gegevens berekend worden adhv formules. Dit is niet mogelijk in het ERP programma. Dit betekent dat ik nieuwe kolommen toe moet voegen, waarin ik nieuwe waardes bereken adhv de bestaande data.
2. Dit betekent ook gelijk dat ik de volgorde van kolommen moet wijzigen.
Wat is het gemakkelijkste wat ik kan doen? Ik heb een beperkte kennis van Acces. Ik kom tot de volgende optie;
Twee keer data selecteren in Access (record 1 t/m 50.000 en 50.001 t/m 100.000) en deze CTRL C en V'en naar Excel. Daar kan ik de data aanpassen, waarna ik het weer in een nieuwe tabel in Access giet. Het moet echter makkelijker kunnen dan dit, neem ik aan.
Voor de duidelijkheid, de formules die ik in Excel doorvoer zijn de volgende;
TEKST.SAMENVOEGEN
ALS
DELEN / VERMENIGVULDIGEN / OPTELLEN
Zouden jullie mij van feedback kunnen voorzien op dit punt? Ik zou het erg op prijs stellen!
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bas