Data cd niet meer te herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander Hooftman

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
188
Brand fout ??

Hallo allemaal,

Ik heb voor ongeveer een jaar geleden een mp3 cd gebrand maar als ik nu de gegevens wil kopiëren naar een directory dan krijg ik een gegevensfout.
Gegevens fout = cyclische rendundantie conrole.

Het gekke is dat ik wel de mp3 van de cd kan afspelen, ik zie de data gegevens ook in Windows Verkenner, maar ik kan het dus niet naar HD kopiëren.
Via Nero kan ik de gegevens ook niet zien.
De cd lezen met mijn DVD-speler gaat ook niet, alleen zie ik gegevens met mijn CD-RW.

Ik kan dus nooit een audio cd ervan maken en kan dus ook geen kopie van deze cd maken. Alleen maar afspelen met WinAmp.

Is deze cd nog te redden??:( :(
 
Laatst bewerkt:
maak een image met clone cd naar je hd
zet daar de optie 'abort on read error' uit.
je kan vervolgens deze image weer branden maar je kan ook met winiso de mp3s uit de image halen en degene die je mist weer downloaden.
 
Ik heb het allemaal geprobeerd maar ik blijf die gegevensfout krijgen. Ook met een image maken en opnieuw branden!!

De nieuwste Plexwiters hebben PoweRec. Is dit het soms om het probleem tegen te gaan wat bij mij nu het geval is??

Maar goed, ik heb het probleem nog. Wie kan mij verder helpen??:(
 
werkt de cd op een andere computer wel?
een brander leest cds vaak beter dan een reader.

anders ben ik bang dat je de mp3s opnieuw moet zoeken
 
Nee op mijn andere computer leest ie de cd ook niet!!

Maar hoe is dat in de toekomst tegen te gaan.
Ik gebruik een Plextor Plexwriter als brander en de cd-r is een Sony (CDQ80NR3). Toch niet de minste zou je zeggen, maar ik heb hier wel het probleem mee. Overigens is dit de enige cd die ik heb kunnen vinden die het probleem geeft.

Het blijft toch raar dat ie de mp3 volledig leest en laat horen maar is dus niet te kopiëren!!

Is de cd nog te redden??:(
 
Data

Ik heb ook CD's van That's write gebrand met mijn plextor 124TSI brander. Deze CD's kan ik in deze brander en ook in de UltraPlex 40MAX niet lezen. De CD-Drives staan dan te "tikken"en knipperen met de lampjes. Op een andere PC met een Pioneer DVD-ROM kan ik ze wel goed lezen!
 
Geplaatst door Sander Hooftman
Nee op mijn andere computer leest ie de cd ook niet!!

Deze opmerking had ik al geplaatst!! De mp3's kunnen wel afgespeeld worden maar als data kunnen ze niet gekopiëerd worden, ook dus niet op mijn andere computer. Bij de andere computer kan ik dus ook niet de data van die cd naar HD kopiëren, maar wel weer als mp3 afspelen!!
 
nog een optie die misschien werkt:
download een mp3 writer plugin (output sectie van winamp site).

je kan in plaats van de uitvoer naar geluidskaart ook meteen schrijven naar een directory. Op deze manier herschrijf je dus de mp3 naar HD.
De plugin die ik heb heet: Chun Yu's MP3 writer plug-in.

andere opties denk ik zijn er niet.

verder om dit tegen te gaan kan ik alleen bedenken je cds goed te bewaren (niet in de zon en warmte leggen).

wat defa ook zegt is dat cds van een bepaald merk soms problemen kunnen geven. TDK en Maxwell zijn bij mij niet erg best. Ik gebruik zelf Philips silver.
groen goud en blauw zijn wat slechter gebleken. Mijn oude philips groen zijn ook een beetje slecht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan