• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data-codering

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoosMA.

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Beste,

Wie kan mij met het volgende helpen?
Ik heb een heel simpel bestandje aangemaakt in Exel met 3 kolommen waarvan in één kolom tekst met daaronder steeds een datum staat (bv.3 maart 2006). Vooralsnog geen problemen totdat ik per ongeluk een toets indrukte (geen idee welke) waardoor alle data in die hele kolom in een soort code veranderde. De tekst bleef ongewijzigd, alleen de data veranderde in een serie cijfers (bv.38857).
Als ik op de cel ga staan, komt bovenin de tekstbalk wel de datum staan die ik daar in 1e instantie heb neergezet.
Ik hoop echt heel erg dat ik dit weer kan terugdraaien anders zou ik alle data opnieuw moeten invoeren!

Wie o wie kan mij helpen?

groetjes Roos

Hello

Selecteer alle datums, klik rechtermuisknop ergens in dat bereik, kies: Celeigenschappen, dan het eerste tabblad (Getal), dan bij Datum, en kies wat je wilt hebben. Evt. een aangepaste weergave kan je ook kiezen (onderaan).

Wigi

kolom selecteren en dan opmaak --> celeigenschappen--> en dan kiezen hoe je deze wilt weergeven.

Beste Hans en Wigi,

Dankjewel voor de tips, maar dit had ik al geprobeerd (per cel, de hele kolom en cellen los waar data instonden) en de codering blijft, echt heel vreemd.
Nog andere suggesties???

thanx

Beste Hans en Wigi,

Dankjewel voor de tips, maar dit had ik al geprobeerd (per cel, de hele kolom en cellen los waar data instonden) en de codering blijft, echt heel vreemd.
Nog andere suggesties???

thanx

Kan je een klein stukje van de file bijhangen?

Ik heb een kopie van het scherm gemaakt, zodat je ziet wat ik bedoel (tenminste als het is gelukt!)

Bijlagen

Ik heb een kopie van het scherm gemaakt, zodat je ziet wat ik bedoel (tenminste als het is gelukt!)

Je zal toch het Excelbestand (gezipt dan wel) moeten bijhangen; de afbeelding geeft geen extra informatie. De eerste 15 rijen is bijvoorbeeld al genoeg.

We hebben het opgelost! In ieder geval hartelijk dank voor de moeite!
groetjes

Beste Wigi,

Sorry het duurde even, maar let op.....het probleem hebben we niet kunnen vinden, maar een vriend van mij heeft na het openen van het document het volgende gedaan:

Ctrl A
Ctrl C
nieuw document aangemaakt met nieuwe naam
Ctrl V

En zowaar, de codes waren verdwenen in het nieuwe document!

Bedankt voor het meedenken,
Groetjes

Bedankt voor het meedenken

Graag gedaan RoosMA

Zet de status van de vraag eens op opgelost. Dat werkt handiger bij het zoeken op het forum.

Wigi

PS: post nummer 2000 is hier neergepend... :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan