data combinaties in querie

Status
Niet open voor verdere reacties.

esther veen

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2007
Ik zit met een lastig iets. Ik maak een querie en wil weten welke rapporten er deze maand binnen moeten komen. Dat is geen probleem. Maar, ik wil in die tabel ook toevoegen welke rapporten er vorige maand hadden moeten binnenkomen, maar wat nog niet gebeurd is. Dat krijg ik niet voor elkaar. Of het is binnengekomen is met een aanvinkje gedaan, het lukt wel om alle niet aangevinkte hokjes te laten zien, maar dat loopt dan te ver door, tot na deze maand. Want ik wil dus eigenlijk alle niet aangevinkte hokjes tot en met januari te laten zien. Is dat mogelijk?
Kan ik bijvoorbeeld alles tussen bepaalde data laten zien?
Hartelijk dank maar weer!

datumcombinatie in query

Want ik wil dus eigenlijk alle niet aangevinkte hokjes tot en met januari te laten zien. Is dat mogelijk?
Kan ik bijvoorbeeld alles tussen bepaalde data laten zien?

Natuurlijk kan dat.
Je past alleen de query aan:

Code:
SELECT "Projectnaam", "Datum", "Ja/nee" FROM "Tabel1" WHERE ( ( "Datum" > {D '2008-01-31' } AND "Ja/nee" = False ) )

In dit geval selecteert hij alle records NA 31-01-2008 waarvan Ja/Nee op Nee staat

Om tussen twee data te zoeken wordt het dan iets van:

Code:
SELECT "Projectnaam", "Datum", "Ja/nee" FROM "Tabel1" WHERE ( ( "Datum" > {D '2008-01-31' } AND "Datum" < {D '2008-03-01'} AND "Ja/nee" = False ) )

In het queryontwerp vul je dus twee criteria in voor Datum. Een is Groter dan en de ander Kleiner dan, hetgeen dan de records oplevert die er tussenin liggen.

QueryOntwerp.jpg

Bijlagen

• QueryOntwerp.jpg
    QueryOntwerp.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 66
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan