• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data connectie 2007 werkt niet in 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Beste Excellers,

Ik zit met een probleem en kan dit niet laten rusten, want ik voorzie dat in de toekomst alles wat ik gemaakt heb niet meer zal werken en dat wil ik uiteraard voorkomen.

Ik heb gister in Excel 2007 een bestand gemaakt waarin ik mbv Microsoft Query de gegevens uit een Access-query oproep. In excel 2007 werkt dit prima en kan ik dit zonder problemen vernieuwen. Maar ik maakte dit bestand voor mijn baas die ondertussen al Excel 2010 op zijn computer heeft en als hij probeert de gegevens te verversen krijgt hij de volgende foutmelding te zien:

Kan niet naar een tabel verwijzen die een veld met meerdere waarden bevat met de component FROM die naar een andere database verwijst

Deze zin roept bij mij eigenlijk meer vragen op dan hij beantwoord en ook op internet kan ik er niks over vinden, terwijl normaal gesproken iedere foutmelding toch wel wat resultaten oplevert.
Voor zover ik weet heb ik geen velden met meerdere waarden en verwijs ik ook maar naar één database. In Access draait de query zonder problemen, ook in Access 2010.
Het lukt me wel om de connectie te leggen als rechtstreekse connectie op Access, dus niet via Microsoft Query. En wat ook werkt is als ik de de query even omtover in een tabelmaakquery en dan mbv Microsoft Query de connectie leg naar aangemaakte tabel, maar dus niet rechtstreeks op de query.

De query zelf bestaat uit één tabel en één query die op basis van projectnummer aan elkaar gekoppeld zijn(één-op-één-relatie). In beide tabellen komt een projectnummer maar één keer voor. En nu dat ik dit schrijf bedenk ik dat de genoemde query wel bestaat uit een tabel gekoppeld aan een andere tabel waarin het projectnummer meer dan eens voorkomt. Ik heb dus het idee dat het daar iets mee te maken moet hebben, maar ik zou het vreselijk vinden als ze iets wat in 2007 zonder problemen mogelijk was in 2010 verpest hebben.

Ik kan mijn probleem uiteraard oplossen door in mijn database meerdere query's aan te maken voor de gewenste filters en dan dus rechtstreekse connecties leggen. Ik zou natuurlijk ook aan de macro waarmee alle tabellen in het bestand vernieuwd worden als eerste stap kunnen toevoegen dat hij eerst een tabel maakt van de query-output. Maar zoals gezegd heb ik veel meer bestanden die ik op deze manier heb opgebouwd en ik ben voorlopig nog niet klaar als ik deze allemaal moet gaan aanpassen. Dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen waarom de connectie niet meer werkt en hoe ik dat wel weer werkend kan krijgen...

Alvast bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan