Johannes50
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 24 jul 2012
Beste mensen,
Ik ben helaas niet zo handig met computers,dus hierbij een vraag;
Mijn pc is een 8 jaar oude Asus met een geheugen van totaal bijna 40 GB.(dat is niks,maar nu nog net genoeg voor mij.)
Nu is het zo dat dit geheugen uit 2 delen lijkt te bestaan.
In opstart XP (C) heb ik 19.7 GB geheugen en dat is bijna vol.
Daarnaast is er een station genaamd data (D) wat nog bijna helemaal leeg is,18,5 GB.
Alles wat ik opsla,fotos /muziek gaat vanzelf naar het geheugen opstart XP (C).
Station data (D) doet dus helemaal niet mee,maar in het overzicht kan ik wel zien dat er nog 18,5 GB vrij is in dit station.
Wat wil dat 2e station zeggen en hoe kan ik daar data naar toe schrijven.
Omdat opstart XP (C) bijna vol is,schrijf ik fotos/muziek maar naar een USB-stick,maar kennelijk
zit er op deze pc een "data-station" waarvan ik niet begrijp hoe ik daar fotos/muziek naar toe kan verplaatsen.
Kom er niet achter en waarom is dat totaal-geheugen eigenlijk gesplitst?
Wie kan mij in kindertaal vertellen of ik station data (D) kan gebruiken en hoe dat dan moet.
Alvast bedankt.
Groet,
Johannes.
Ik ben helaas niet zo handig met computers,dus hierbij een vraag;
Mijn pc is een 8 jaar oude Asus met een geheugen van totaal bijna 40 GB.(dat is niks,maar nu nog net genoeg voor mij.)
Nu is het zo dat dit geheugen uit 2 delen lijkt te bestaan.
In opstart XP (C) heb ik 19.7 GB geheugen en dat is bijna vol.
Daarnaast is er een station genaamd data (D) wat nog bijna helemaal leeg is,18,5 GB.
Alles wat ik opsla,fotos /muziek gaat vanzelf naar het geheugen opstart XP (C).
Station data (D) doet dus helemaal niet mee,maar in het overzicht kan ik wel zien dat er nog 18,5 GB vrij is in dit station.
Wat wil dat 2e station zeggen en hoe kan ik daar data naar toe schrijven.
Omdat opstart XP (C) bijna vol is,schrijf ik fotos/muziek maar naar een USB-stick,maar kennelijk
zit er op deze pc een "data-station" waarvan ik niet begrijp hoe ik daar fotos/muziek naar toe kan verplaatsen.
Kom er niet achter en waarom is dat totaal-geheugen eigenlijk gesplitst?
Wie kan mij in kindertaal vertellen of ik station data (D) kan gebruiken en hoe dat dan moet.
Alvast bedankt.
Groet,
Johannes.
Laatst bewerkt: