Data (download pdf) splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelkees

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo,
is het mogelijk om data die ik in een cel heb staan (100-200 regels) met ongelijke inhoud en breedte middels een macro netjes in meerdere kolommen te krijgen?
een voorbeeldbestandje heb ik bijgesloten, als het zou lukken om minimaal de data (kolom B) met een nummer dan zou ik al zeer goed zijn geholpen.

alvast bedankt Kees

Bijlagen

Is niet heel eenvoudig. De juiste richting is als volgt.

Alles voor clubje, vereniging of groepje is de naam. Hier kun je eventueel nog het nummer afsplitsen middels de aanwezigheid van de eerste punt.

Alles na clubje, vereniging of groepje is een nieuwe cel. Deze bevat drie velden die steeds gescheiden zijn door een spatie.

Overigens zie ik in je voorbeeld wel een hoop regels die niet in dit stramien passen. Deze gaan voor problemen zorgen.

Help

RogerS, klopt het is moeilijk, ik ben eigenlijk het meest geïnteresseerd in de cellen van kolom B die beginnen met 1. enz. 2. enz....

mvg Kees

Moeilijk

Hallo beste mensen,
weet iemand een oplossing?
groetjes Kees

Ik gebruikte de optie tekst naar kolommen.
En volgens mij is het dan een kwestie van knippen en plakken

Sommige dingen zijn het echt de moeite niet waard om te automatiseren.
Probeer eens de volgende stappen:

1. Zet een tekstfilter met bevat . (punt) in kolom B.
2. Splits de gefilterde inhoud op spaties
Gegevens > tekst naar kolommen (Data > tekst naar kolommen in xl 2003)
volgende, scheidingsteken spatie, voltooien
daarna nog eens met scheidingsteken overige, ~ (Tilde) omdat anders al je copy pastewerk met spaties meteen wordt gescheiden.

niet alles is te automatiseren

Hi Markxl, dank voor je reactie
wat je voorstelt heb ik geprobeerd
je hebt gelijk dat niet alles is te automatiseren, maar als je dit wekelijks moet doen is het veel moeite. Soms tussen de 100-200 regels, dezelfde handelingen en kans op fouten. Vlgs mij is het de moeite om te kijken of de relevante gegevens er toch zijn uit te halen. In het forum kom je regelmatig zeer goede oplossingen tegen (vba: split, instr enz.)
ik wil nog niet opgeven,
groetjes Kees

Dat is een hele goede instelling Kees! vooral niet opgeven, dat ben ik helemaal met je eens.

Ik heb nog wel een advies voor je..
Eigelijk is het altijd pas goed werken met data als deze volgens een bepaald patroon is opgeslagen. zonder patroon valt er ook weinig aan te automatiseren. je kunt natuurlijk heel intelligente scripts maken, maar dat bijna altijd bedoeld voor één specifieke situatie, en dus zonde van de tijd.

Probeer bij de bron (de website of computersysteem waar je je gegevens vandaan haalt) of er nog een ander formaat beschikbaar is behalve pdf, bijvoorbeeld txt, csv of xls
een mailtje met uitleg kan wonderen doen.

als dat allemaal niet mogelijk is, en je toch met de huidige data aan de slag moet, probeer dan een patroon te vinden in de bewerkingen die je in ieder geval altijd uitvoert, zodat iemand van dit forum die handelingen voor je in een macro kan zetten, zodat je het "handwerk" tot een minimum kunt beperken...!

Laatst bewerkt:
Komt dit uit Hupswim of Splash?

Hoe krijg je de data in je spreadsheet?

Ron

uitvoerbestand pdf

Ron,
de secretaresse van de vereniging heeft een programma met als enige uitvoerbestand pdf. middels tekst oppakken van dit bestand plak ik dit in excel
mvg Kees

Ron,
de secretaresse van de vereniging heeft een programma met als enige uitvoerbestand pdf. middels tekst oppakken van dit bestand plak ik dit in excel
mvg Kees

Kees,

dat is Splash en die is wat beperkt. Volgens mij kan het formaat wat je wil daar wel uitkrijgen maar dat wordt erg ingewikkeld. Wat je ook kan doen is hier de hupsoft software downloaden en daar de lxf files in stoppen. Hupsoft biedt meer formaten, rtf, xls etc

Hupsoft is gratis

Ron

macro om veel info in een cel/kolom te splitsen

Ron, dank voor je reactie maar men wil niet een ander programma!?

derhalve nog steeds het verzoek heren/dames graag hulp

groetjes Kees

Misschien

Dames/Heren,

In het forum kom je regelmatig zeer goede oplossingen tegen (code vba zoals split, instr enz.) Misschien is er iemand?? die ....

groetjes Kees

Misschien is er iemand?? die ....

Dames/Heren,
In het forum kom je regelmatig zeer goede oplossingen tegen (code vba zoals split, instr enz.)
groetjes Kees

Je hebt al het zeer goede advies gekregen om andere software te gaan/laten gebruiken.
Kortom, vertel dat wat er gevraagd wordt met de huidige software simpelweg niet mogelijk is.
En dat dit wel kan onder voorwaarde dat er andere software gebruikt gaat worden.

Tardis

Kees,

Ik ontrafel met grote regelmaat enorme log bestanden, data bestanden en dan heb ik het over bestanden met meer dan tienduizend regels.
Dat is onder te brengen in VBA omdat er een structuur in de output zit.

Bij jou is dit beperkt aanwezig en derhalve moet ik het eens zijn met de andere forum leden, dat is hier een onbegonnen zaak.

Of andere software of de optie van Markxl in een macro gieten of deze topic sluiten dat zijn denk ik de enige opties.

een onbegonnen zaak

Tardis en Superzeeuw,
dank voor jullie reactie, jammer ik zal dan toch moeten zoeken naar andere opties
groetjes Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan