data dvd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hoi,
niet zeker of mijn vraag hier hoort, maar anders verneem ik het wel van de moderators.

Ik heb sinds kort dvd +/- brander, als ik een dvd kopieër doet hij het goed.
Nu wilde ik gisteren een data dvd maken, gewoon wat filmpjes foto's etc die niet perse meer op de hd hoeven te staan, maar zonde is om weg te mieteren..

Branden gaat goed met nero, geen foutmeldingen etc, maar zodra ik de dvd wil lezen dan slaat me systeem vast, en als ik dan eindelijk verder kan, blijkt er niets om de dvd te staan.
Wat doe ik fout?
Ik gebruik sentinel DVD-R4.7
Heb nog geen ervaringen met de verschillende soorten DVD's die te koop zijn, maar ligt het aan het merk DVD's, ligt het aan me instellingen?
Als ik bij Nero Info tool kijk lijk mij alles goed te staan?
Iemand suggesties hoe ik wel die data dvd kan maken?

Voor systeem zie handtekening,
Software
xp pro nederlands, nero 5.5 en instant copy tot me beschikking.

[edit]
zou het komen omdat sentinel maar 1x speed max heeft een nero dit met 4x doet?? (staat op auto, zou toch goed moeten zijn)
[/edit]

Laatst bewerkt:
In nero kun je kiezen voor DVD-ROM ISO, DVD-ROM UDF en DVD-ROM ISO/UDF. Welke je hiervan precies moet pakken weet ik ook niet helemaal, maar hier ligt het waarschijnlijk aan. Dus als je nu ISO hebt gebruikt, probeer het eens met UDF of ISO/UDF

Dat is een goede Robbert, alleen ik gebruik de wizard, dan geeft ik alleen aan dat ik een data dvd wil maken, dan zal hij toch zelf wel die instellingen goed doen?

Ik ben nu even nero 6 aan het downloaden, heb tenslotte officieel nero 5.5 etc dan zal deze update het toch wel doen?
Optie die jij aangaf zal even kijken waar die zit en wat ik nu aan heb staan

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij als je nero 5.5 origineel hebt kun je zo updaten naar 6

Ik hoor het wel als het gelukt is met branden. Succes

Wat ik daar trouwens zie met de brandsnelheid van je dvd's in combinatie met brandsnelheid in nero, dit zou misschien ook het probleem kunnen zijn, kun je die niet op 1 speed zetten ipv op auto? Vroeger met cds heb ik het ook wel eens gehad namelijk, was mn brander 10 speed, maar cds maximum 8 speed, dan brande hij ook gewoon op 10 speed, maar kon ik de cd naderhand ook niet lezen (ook data cd). Dit zou dus misschien ook in jouw geval met de dvd het geval kunnen zijn.

Ik heb zelf het vermoeden dat het daar inderdaad fout gaat Robbert, de snelheid van branden.
Hij was ook in 13 minuten klaar met branden, en dat voor een volle dvd.. Wel zonde, kost genoeg zo'n brandbare dvd, maar het gekke is dat ie een dvd rw wel goed brandde..
Ik installeer eerst maar eens nero 6.0 daarna ga ik wel even lekker spelen..

Weet jij trouwens waar optie zit, die je aangaf?

Dat van udf/iso bedoel je? Ik gebruik nero 6, maar in 5.5 was het volgens mij hetzelfde. Als ik nero opstart krijg ik gelijk een scherm met New Compilation. Hier kun je bovenaan kiezen voor cd of dvd. Zet hem dus op dvd. Dan kun je aan de linkerkant kiezen voor deze opties met nog een aantal erbij zoals dvdcopy enzo. Anders doe je gewoon menu file en dan new en dan kom je ook in dit scherm

Ja, heerlijk nero 6.0
heb de orignele nero 5.5.1033 liggen,
krijg tijdens installeren van nero 6.0 serienummer, ga door met installeren, en kan ik heel nero niet gebruiken..
schiet weer lekker op, kan nog geeneens de demo gebruiken!

Kan wel gebruiken, kan me serienummer niet invoeren, tenminste, kan hierna niet op OK drukken..

Raar.. ach weet de weg zal ik maar zeggen;)

Of het nu nero was, of de speed weet ik niet,
maar gebruik nu nero 6.0 en brand hem maar op 1 speed en nu doet hij het wel, gelukkig..
Daar dus vanaf nu ook opletten!!

Bedankt voor je aandacht Robbert

hallo iedereen
Uhm ik weet ni goed of mijn vraag hier thuis hoort ma kga ze hier dan toch maar stelle

Dus ik heb nog een paar afleveringe van een serie op mijn pc staan en zou deze graag brande. Nu heb ik hier een data dvdtje van gemaakt zodat ik minder lege dvds moet gebruike :p En nu het probleempje. Ik kan de dvd afspelen in mijn dvd speler en ik heb ook ondertiteling, maar deze staat in spiegelschrift :s Weet iemand misschien aan wat dit ligt en wat ik hier misschien aan kan doen ??

Alvast bedankt.
Debzie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan