HuubBakker
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 dec 2008
Hallo Forum,
Ik heb enkele vraagjes.
1: Is het mogelijk om Data-Filter-Autofilter te gebruiken in een beveiligd werkblad.
Ik heb een gedeelte voor invoer vrijgegeven en het werkblad standaard beveiligd.
2: Ik heb een macro gemaakt om data in het werkblad te sorteren.
Als ik deze uitvoer gaat het mis
In het bereik A12:BL411 staan kolommen met harde data evenals kolommen met formules.
In de kolommen A:K staan vaste projektgegevens, in de kolommen L:BL staan formules en harde data.
Naast het sorteerbereik zijn 3 kolommen BM:BO die de totalen van de rijen optellen.
De totalen van deze kolommen worden in een ander werkblad overgenomen en gebruikt voor visualisatie in enkele grafieken.
Kolom A bevat de 1e sorteervolgorde, G (Gereed) L (Lopend) V (Voorraad)
Kolom G bevat de 2e sorteervolgorde, de Startweek 1 t/m 53, nu niet meegenomen in de macro.
Bovendien zou het geheel moeten draaien in een beveiligd werkblad
Voor mij een hele kluif.
Heeft iemand hier ervaring me???
Als iemand hier iets mee kan zal ik een bestandje aanmaken en later posten.
Bij voorbaat dank.
Huub
Ik heb enkele vraagjes.
1: Is het mogelijk om Data-Filter-Autofilter te gebruiken in een beveiligd werkblad.
Ik heb een gedeelte voor invoer vrijgegeven en het werkblad standaard beveiligd.
2: Ik heb een macro gemaakt om data in het werkblad te sorteren.
Als ik deze uitvoer gaat het mis
Code:
Sub Sorteren()
Range("A12:BL411").Select
Selection.Sort Key1:=Range("A12"), Order1:=xlAscending, Header:=xlNo, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
Range("A12").Select
End Sub
In het bereik A12:BL411 staan kolommen met harde data evenals kolommen met formules.
In de kolommen A:K staan vaste projektgegevens, in de kolommen L:BL staan formules en harde data.
Naast het sorteerbereik zijn 3 kolommen BM:BO die de totalen van de rijen optellen.
De totalen van deze kolommen worden in een ander werkblad overgenomen en gebruikt voor visualisatie in enkele grafieken.
Kolom A bevat de 1e sorteervolgorde, G (Gereed) L (Lopend) V (Voorraad)
Kolom G bevat de 2e sorteervolgorde, de Startweek 1 t/m 53, nu niet meegenomen in de macro.
Bovendien zou het geheel moeten draaien in een beveiligd werkblad
Voor mij een hele kluif.
Heeft iemand hier ervaring me???
Als iemand hier iets mee kan zal ik een bestandje aanmaken en later posten.
Bij voorbaat dank.
Huub
Laatst bewerkt door een moderator: