Data HD recupereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taschka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hallo,
vandaag een HD extern aan PC gehangen. De HD werd niet herkend door PC.
Bij nazicht blijkt dat de adapter niet de oorspronkelijke was en de 12 en 5 volt-lijnen omgekeerd zijn.
De HD draait nog en activiteitslampje is constant rood. De HD draait nog wel, maar is op geen enkele manier te herkennen in systeem.
Wat kan ik doen om de data alsnog terug te krijgen?
Thx!

Laatst bewerkt:
Hallo,
vandaag een HD extern aan PC gehangen. De HD werd niet herkend door PC.
Bij nazicht blijkt dat de adapter niet de oorspronkelijke was en de 12 en 5 volt-lijnen omgekeerd zijn.
De HD draait nog en activiteitslampje is constant rood. De HD draait nog wel, maar is op geen enkele manier te herkennen in systeem.
Wat kan ik doen om de data alsnog te recupereren?
Thx!
een mooi woord .
dit staat er over in de v dalen re·cu·pe·re·ren1 (onov.ww.)
1 [wielersp.] opnieuw op krachten komen na grote lichamelijke inspanning =>
haal de schijf uit de case en hang hem dan als slave in het systeem

een mooi woord .
dit staat er over in de v dalen re·cu·pe·re·ren1 (onov.ww.)
1 [wielersp.] opnieuw op krachten komen na grote lichamelijke inspanning =>
haal de schijf uit de case en hang hem dan als slave in het systeem

ultraplex, bedankt voor je mooie opzoeking :D (ben ondertussen terug op krachten gekomen ;) )

ik heb de HD reeds als slave aan de PC gehangen (rechtstreeks dan, zonder case), maar dat hielp niets. De schijf draait, maar daar blijft het dan ook bij.
Zou het misschien iets te maken hebben met vista? (al betwijfel ik dat eigenlijk)

Laatst bewerkt:
Wat heb je met die "adapter" gedaan? en hoe weet je dat de kleuren fout waren? geel = +12 volt en rood staat voor +5 volt, mochten die daadwerkelijk omgedraaid hebben gezeten, wat mij sterk lijkt, dan is de elektonica op de schijf denkelijk overleden.

Wordt de schijf wel in de bios herkent?

Wat heb je met die "adapter" gedaan? en hoe weet je dat de kleuren fout waren? geel = +12 volt en rood staat voor +5 volt, mochten die daadwerkelijk omgedraaid hebben gezeten, wat mij sterk lijkt, dan is de elektonica op de schijf denkelijk overleden.

Wordt de schijf wel in de bios herkent?

De oorspronkelijke adapter had in het voedingsstekkertje (4pinnetjes) links 12 v en rechts 5 v en onderaan 2 x massa. En degene die gebruikt is, heeft links 5 v en rechts 12 v. Als je dan gaat kijken in het harddiskbakje zelf en de spanningen meet aan de harddiskfiche zijn die dus omgedraaid: geel --> 5v (ipv 12v) en rood --> 12v (ipv 5v). Heel stom dat die adapters dezelfde stekker bezitten maar andere spanningen doorgeven :-S.

schijf wordt dus ook niet in bios herkent, computer vertraagt zelfs tijdens het opstarten (precies of hij aan het zoeken en zoeken is)

Laatst bewerkt:
Typisch geval van jammer, de printplaat vervangen door exact hetzelfde type is dan nog de enige voordelige oplossing, maar kom er maar eens aan, een hele dure is een recovery firma inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan