Data importeren uit 2BA

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkypenky

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Ik heb een tool gemaakt in Access 2013 om prijscalculaties te kunnen maken.
Deze tool maakt gebruik van artikelgegevens welke ik heb geïmporteerd vanaf een artikeldataleverancier 2BA.
Hierop hebben we een abonnement.
Deze import was vrij omslachtig en de artikelinformatie is al weer een half jaar oud.
De data kan worden aangeleverd o.a. in PAB 2.0 formaat of XML.

Nu wil ik mijn huidige data op een eenvoudiger manier updaten en daar een tool voor creëren.
Prijzen wijzigen regelmatig en artikelen worden vernieuwd en vervangen.

Is er wellicht iemand die hiervoor al een opzet heeft of wat tips heeft voor een goede start?

groeten Henny

Ik zou dan kiezen voor het xml format, daar heeft Access wel specs voor. Kijk maar hier bijvoorbeeld.
Als je de nieuwe data regelmatig krijgt, kun je de import wel eenvoudig organiseren met een toevoegquery voor nieuwe artikelen, en een bijwerkquery voor bestaande.

Beste Michel,

Bedankt voor je reactie,

Ik heb het item gelezen en het lijkt me ook te gaan over het gene ik zoek, maar mijn huidige kennis van de materie is nog niet toereikend om het allemaal te kunnen bevatten.

Waar worden bijvoorbeeld de omkaderde instructies geplaatst?
Schermafdruk 2014-08-09 13.02.03.jpg

Ik heb inmiddels een XML bestand opgehaald van 2BA. zie voorbeeld van de samenstelling.
Het bestaat echter uit meerdere bestanden.
Schermafdruk 2014-08-09 13.09.35.png

Kun je de te volgen stappen nog enigszins toelichten?

Groeten Henny

Er zitten een paar stevige jongens bij :). Sowieso zul je een procedure moeten maken die de acties uitvoert, en die procedure roep je met een knop aan op een formulier. Maar als de complete instructie je te ingewikkeld is, zou ik er toch iemand voor inhuren want dit is niet iets dat je even op een regenachtige woensdagmiddag in elkaar flanst.

Ik heb plenty tijd en wil het graag stap voor stap uitpluizen, hopenlijk wil je me met raad en daad ter zijde staan.
Over het calculatiedeel heb ik een half jaar gedaan en wist nop van Access toen ik begon.
Ik stuur je graag mijn calculatie tool ter beoordeling of om lek te schieten:d
Als je nog aanvullende literatuur over de XML import weet hoor ik het graag.

Groeten Henny

Laatst bewerkt:
Beste Michel,

Bekijk bijlage 216331
Kun je de instructies nog enigszins toelichten?

Ik roep de procedure via een formulier met een knop aan maar krijg nog foutmeldingen.

Bij een manuele import van de twee grootste XML bestanden krijg ik onderstaande foutmeldingen;
Wat kan ik hier het beste mee doen?
Schermafdruk 2014-08-10 14.51.04.pngSchermafdruk 2014-08-10 14.50.36.png

Groeten Henny

Als je goed geholpen wilt worden, dan is een voorbeeldje met wat importbestanden onontbeerlijk; ik denk niet dat er iemand hier zit te wachten op het eerst zelf moeten nabouwen van jouw situatie. Ik heb daar in ieder geval de tijd niet voor. xsd bestanden bevatten de specificaties waarmee je gegevensbestand wordt geïmporteerd. Althans: ik bouw xml formulieren, en daar worden in mijn geval de xsd bestanden voor gebruikt. Nogmaals: jouw vraag is dermate specifiek, dat je ofwel iemand moet inhuren, ofwel een stevig leerproces moet oppakken, ofwel een uitgebreid voorbeeld posten zodat we mee kunnen denken/kijken.

Iemand inhuren vind ik te gemakkelijk,

Ik heb al een boek over XML en de "ACCESS bible" besteld,
Ik ga me maar eens eerst wat verder in de materie verdiepen.

Groeten Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan