• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data in een Query niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ashey70

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2020
Hoi,

ik heb de volgende vraag

ik heb 2 excel files.
in file 1 heb ik een kolom met data als (bv: 1234, 0789, 1234-0101, 0124-U268) de kolom heeft als cel eigenschap "tekst"

En in file 2 heb ik de data's van file 1 als een query volledige aan vast gekoppeld.

nu is mijn probleem de kolom met de waarden zoals hierboven is aangegeven niet allemaal zichtbaar.
oa de waarden 1234-0101 en 0124-U268 is niet zichtbaar (wordt als fouten aangemerkt)

als ik via Power Query-editor de fouten dan wordt dit als "Error" in de cellen aangemerkt.

als ik op de Error klikt dan is de foutmelding "DataFormat.Error: Kan niet converteren naar Number"

hoe kan ik deze foutmelding omzeilen om toch de waarden zichtbaar (niet als Error) te krijgen?

alvast bedankt.

Je eerste waarden in de kolom zijn in essentie getallen, dus Excel wil de kolom koppelen als een veld met getallen. Dat je de kolom de eigenschap Tekst hebt gegeven, doet daarbij niet zoveel ter zake. Je zou kunnen kijken of je de eerste rijen alsnog als een tekst kunt invoeren, bijvoorbeeld door een ' (enkelvoudige quoot) voor het 'getal' te zetten. Excel ziet de waarde dan sowieso als tekst.

In de query de stap waarin geprobeerd wordt de kolom in getallen om te zetten verwijderen.

hoi jkpieterse

bedoel je in de Power Query-editor?
En waar kan ik dit doen?

als goed is heb ik een plaatje erbij gedaan :)

mvg

In de PowerQuery editor inderdaad.

Bijlagen

• 2020-04-06_11-20-15.png
    2020-04-06_11-20-15.png
    49,7 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
En we zien nog geen plaatje :)

hoi beste alle

misschien ben ik nog een beetje nieuwe op site daarom bijlage niet goed ge-upload :)

heb de actie van jkpieterse uitgevoerd
nu is foutmelding ook weg en de waarden zijn ook zichtbaar in mijn tabblad met de gekoppeld data's

alleen zijn de formule (oa met vert.zoeken) werken niet meer op de andere tabblad.

ik dacht dat ik dmv alles vernieuwen weer aan het werk te krijgen maar dit is niet het geval

Zorg dat je in de query de kolom met die codes instelt als tekst kolom, zie screenshot.

Bijlagen

• 2020-04-06_11-45-39.png
    2020-04-06_11-45-39.png
    27,8 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
Zorg dat je in de query de kolom met die codes instelt als tekst kolom, zie screenshot.

Bijlagen

• 2020-04-06_11-45-39.png
    2020-04-06_11-45-39.png
    27,8 KB · Weergaven: 44
beste Jan,

ik heb nog een excel file aangemaakt op de zelfde manier. (dus ook weer de zelfde probleem met de zelfde kolom)

alleen krijg ik dit keer het niet meer voor elkaar :)

dus heb ik maar 2 screen shot gemaakt (ik hoop deze keer wel goed ge-upload)

voorbeeld 1.jpg
dit is de situatie op mijn tabblad met de ge-importeerde gegevens

en in de Power Query-editor heb ik de volgende info
voorbeeld 2.JPG

welke sta zal ik moeten verwijderen?
en moet ik eerst eerst de type in de kolom moeten veranderen of eerst de fouten verwijderen ?

mvg

Ashey

Verwijder eerst die "Fouten behouden" stap in je tweede screenshot eens. Zonder je data is dit heel lastig trouble-shooten ben ik bang.

beste Jan,

heb nogmaals de power query-editor nu weer geopend.

zien screeshot hieronder (wel wat anders dan mijn eerdere beeld??)
voorbeeld 3.JPG

deze is wat anders en heb jouw raad "fout behoud" verwijderd en de data die ik zichtbaar wil hebben komt wel weer te voorschijn.

dus ik ging bij mij zelf naar wat is het verschil

het enige verschil is nu ik heb de wil waar de koppeling naar toe leid nu niet ge-opend zoals hiervoor.

maakt dit het verschil ???

Ik kan hier echt geen kaas van maken: "het enige verschil is nu ik heb de wil waar de koppeling naar toe leid nu niet ge-opend zoals hiervoor."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan