• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nienke21

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2014
Hallo,

Het volgende is het probleem:
Van 4 januari 2013 t/m 3 januari 2014 moet ik het aantal opnames en ontslagen uit een ziekenhuis sorteren in excel.
In het ene tabblad staan in 2 kolommen de dagen waarop mensen zijn opgenomen en ontslagen, en in een ander tabblad staan alle data van 4 januari 2013 t/m 3 januari 2014.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik het aantal opnamen per data tellen en op datum sorteren in het nieuwe tabblad. Het resultaat is dan per datum van 4 januari 2013 t/m 3 januari het aantal opnamen en in een andere kolom het aantal ontslagen.

Super bedankt alvast!

Het is zonder voorbeeldbestand (zonder gevoelige informatie) koffiedik kijken, maar misschien is een draaitabel een mogelijkheid. Dat is een goed instrument om overzichten te maken.

Kees

Ik weet niet of ik de vraag goed begrijp, maar ik heb een klein simpel bestandje gemaakt.
In Blad1 staan de opnames en ontslagen, ik neem aan dat ze op naam gaan.
In Blad2 kan je het aantal ontslagen en opnames zien per dag.
Als je dit hebt, en het is iets eenmaligs, dan kan je met een filter eerst de opnames en daarna de ontslagen filteren en zo heel simpel te sorteren op datum.

Bijlagen

Hallo held :)

Het is gelukt, heel erg bedankt! Nu alleen nog een volgende vraag waar we op vast lopen.
We moeten nu per weekdag (maandag t/m zondag) het aantal ontslagen en opnamen weten. Hoe kunnen we dit in excel tellen?

Alvast weer super bedankt!

Nienke

Als je het totaal wilt weten, dan is het simpelste om een paar kolommen erbij te zetten.
Zo weet je de weken en de dagen.
Het weeknummer kan handig zijn als je het totaal per week snel wilt weten.
De dagen maandag t/m zondag spreken voor zich.
Als je dit uitbreidt, vergeet dan niet de formules aan te passen, die hebben nu een beperkt bereik.

Bijlagen

Beste Arliator,

Het is weer gelukt, heel erg bedankt voor de hulp!!
Blij :)

Nienke

Nienke,

Graag gedaan. :thumb:
Als dit je vraag heeft beantwoord, kan je deze vraag dan op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan