• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data in lange rij ordenen in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dataheertje

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2016
Berichten
35
Hallo,
Data uit een kolom wordt in excel in 1 cel geplakt. Met data naar kolommen heb ik de data gesplitst, maar er er blijft maar 1 rij.
Ik wil de data weer ordenen in kolommen. Daarvoor zou elke 22e kolom op een nieuwe rij moeten beginnen.
Dus onder de koppen A t/m U

Hoe kan ik dit doen?
(NB data kan niet anders worden ingelezen, de bron is een pdf). De werkelijke dataset bevat veel meer kolommen (ca 10.000).

Bekijk bijlage helpmij1.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl!

Hoe ziet je "ruwe" data er uit?
 
of

Code:
Sub M_snb()
   sn = Rows(1).SpecialCells(2)
   
   For j = 22 To UBound(sn, 2) Step 21
      Cells(j \ 21 + 2, 1).Resize(, 21) = Application.Index(sn, 1, Evaluate("transpose(" & j - 1 & "+row(1:21))"))
   Next
End Sub
 
Bedankt!
zowel de 'klik hier button' als de geschreven macro werken. De laatste heb ik zelf aan kunnen passen; dit was nodig omdat het aantal kolommen toch veranderen moest.
 
Dataheertje,

als je het tweede deel van je naam (heertje) eer aandoet, zet je de status van deze vraag even naar "opgelost".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan