• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data invoer n.a.v. dropdown keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Hallo allen,

Vorige jaar ontzettend veel hulp vanuit jullie gekregen m.b.t. mijn puntenlijst voor het dartteam.

Inmiddels wil ik het na het volgende niveau brengen.

Bijgevoegd heb ik een excel bestand van de nieuwe opmaak.

Wat ik wil bereiken is het volgende ;
- De leden van het dartteam kiezen in de middelste tabel de speler van wie zei de statistieken willen zien. De middelste tabel laat de totale statistieken zien van alle gespeelde wedstrijden
- Eenmaal een speler geselecteerd, kan je in de linkertabel een specifieke wedstrijd selecteren. Je ziet dan alleen de statistieken van die wedstrijd (van de geselecteerde speler)
- Voor de rechter tabel geld het zelfde. Je ziet dan alleen de statistieken van het geselecteerde seizoen (wederom van de geselecteerde speler)

Ik loop op dit moment even totaal vast in de opzet, en de bijbehorende excel codes. Met de weinige kennis die ik heb lukt het nog wel om in 1 tabel gegevens te laten zien van de geselecteerde spelers. Maar ik moet het nu in 3 tabellen laten zien, waarin je in elke tabel ook nog afzonderlijke gegevens naar voren kunt halen.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Desnoods even 1 voorbeeld er in zet.(Zie het bijgevoegde bestand: betapuntensysteem.xlsx)Bekijk bijlage betapuntensysteem.xlsxBekijk bijlage betapuntensysteem.xlsx

Ron,

je plaatst twee bijlage, maar in geen van beiden staan de gegevens die je zou willen tonen. Dat maakt het lastig om je te helpen....

Je hebt helemaal gelijk. Onjuiste versie er in gezet.

Inmiddels heb ik 1 met data er in gezet. Gaat om data van de speler " Bouke Tjeerdsma"

Voor elke tabel op de voorste pagina heb ik een aantal gegevens ingevoerd. Tevens kenbaar gemaakt in welke tabel dat moet komen te staan.

Bijlagen

Heb je in je huidige werkende bestand alle gegevens op deze manier vastgelegd?

Nee zeker niet. Bij mijn huidige lijst werk ik alleen met tabel 1 en 3. En heb ik ook niet een persoonlijke pagina maar staat iedereen beknopt op de eerste pagina.

Met deze nieuwe opzet wil ik het dus persoonlijker maken.

Voor de nieuwe opzet is het bijhouden van de data nog niet vastgesteld. Weet namelijk nog niet zo goed wat qua code de beste opzet is.

Ik zou alle benodigde gegevens vastleggen in een simpele tabel. Je hebt dan met draaitabellen heel veel mogelijkheden om doorsnedes te maken/tonen.

Draaitabellen zou enige toegevoegde waarde kunnen hebben. Het probleem is alleen dat er elke week weer een wedstrijd wordt gespeeld, en de data dus elke week wordt aangepast. Ik weet niet zo goed hoe ik de draaitabel deze toevoeging automatisch toevoegt

Begin eens met een aantal regels informatie op te slaan in een tabel, dus per regel alle relevantie info voor één persoon van één wedstrijd?
Als je dat doet in een Excel Tabel en op die tabel je draaitabel baseert, wordt nieuwe info automatisch meegenomen als je de draaitabel(len) vernieuwt.

Dat klopt. Maar de grote van de data word ook per week uitgebreid

vb ; Halverwege het seizoen heb ik een tabel die data bevat van 12 wedstrijden. Laten we zeggen.... A2 t/m A14
Pak je een heel seizoen dat heb je 24 wedstrijden... dus A2 t/m A26

De data van a2/a14 kan ik dan wel vernieuwen. Maar het lukt mij niet om extra wedstrijden toe te voegen aan de draaitabel.

plaats eens een excelbestand met die gegevens....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan