• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data invoeren in excel gaat zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
32
Dag beste mensen,

Ik heb een collega die met excel 2000 werkt.

Hij werkt vanop een netwerkdrive met een bestand dat met macr's werkt.
In die excel staat manual calculation al af.

Er zijn vrij veel tabbladen, dmv een aantal basic macro's wordt naar bepaalde tabbladen gesprongen om het zoeken wat te vereenvoudigen.

Wat is het probleem ? Als hij ergens in 1 van de tabbladen info wil ingeven, dat dit tergend langzaam gaat. Per letter moet hij soms tot 5 seconden wachten alvores de volgende letter tevoorschijn komt.

Als hij het bestand lokaal op zijn pc plaatst heeft hij geen enkel probleem.

Dit probleem werd bij IT gemeld, maar zij beweren dat dit niets met netwerksettings ofzo te maken heeft.

Als ik op mijn laptop met office 2003 dit bestand zelfs vanop de server opendoe, ondervind ik geen hinder en kan ik naar hartelust typen.

Enige hints waar zich dit probleempje kan bevinden ? OS is windows XP, op allebei de machines.

Mvg,

Tom
 
Denk niet dat dit een insteling in Excel zal zijn. Enige wat ik kan bedenken is dat het verschil moet zijn tussen in de afhandeling van de gegevens door Excel 2000 en 2003. Maar dat betwijfel ik ook enigzins.

Jullie zouden Excel 2003 kunnen installeren op de des betreffende PC en dan de verschillen bekijken?

Andere opties:
Excel opnieuw installeren.
PC opschonen / defragmenteren.
Netwerkkaart controleren.


Succes.

Groet,
Ferenc
 
Excel traag

Ik denk niet dat er een probleem gaat zijn tussen Excel2000 en Excel2003.

Ik weet dit bijna zeker, omdat excel 2000 ook snel werkt als het bestand lokaal geopend wordt.

Probleem dat de gebruiker niet lokaal kan werken is dat er quasi continu meegewerkt wordt, vanop 2 locaties.

Dus het excel bestand moet vanop de server geopend worden.

Kan dit eventueel iets te maken hebben met de virusscanner die alles nauwlettend in het oog houdt (soms te hard, maar ja...) ofwel met de firewall die kijkt wat er op bepaalde poorten aan traffic doormag en zodoende in excel vertragingen opbouwt ?

Netwerkbeveiligingen moeten, maar zijn meestal een doorn in het oog van de gebruikers...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan