Beste lezers,
Ik ben een klein beetje bezig met VBA, nu begint het een en ander wel te vallen. Alleen, ik struin al dagen op het internet, maar ik kan het niet oplossen. Wat ik wil:
Ik wil 1 regel (regel2) uit bestand A (offtertetool) naar bestand B (Export) kopiëren. Nou werkte de code wel, maar hij kopieert de data als een verwijzing naar bestand A.
Dit wil ik niet, want ik wil de data in bestand B als tekst. Bestand B gebruik ik voor een import naar SQL.
Ik heb wat rond gestruind en ik heb mijn code aangepast met Pastespecial.. maar dat werkt niet.
Sub test()
Dim wb As Workbook
ThisWorkbook.Worksheets("Export").Range("A2:Z2").Select
Selection.copy
Set wb = Workbooks.Open("C:\Users\Hans Hissink\OneDrive\Bierproeverij de Achterhoek\3. Evenementen & offertes\Offerte sjabloon\Datadumps\Dest_of_Import.xls")
wb.Worksheets("Export_SQL").Activate
lastrow = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
ActiveSheet.Cells(lastrow + 1, 1).Select
ActiveSheet.PasteSpecial Format:="HTML", Link:=False, DisplayAsIcon:= _
False, NoHTMLFormatting:=True
ActiveWorkbook.save
ActiveWorkbook.Close savechanges = True
Set wb = Nothing
ThisWorkbook.Worksheets("Export").Activate
ThisWorkbook.Worksheets("Export").Cells(1, 1).Select
Application.CutCopyMode = False
End Sub
Dit werkt dus niet, omdat ik dan de melding krijg: 'Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode Select van Range is Mislukt.
Klopt het omdat bij Paste ActiveSheet gebruik? Ik weet even niet hoe ik het moet hernoemen naar de sheet Export_SQL?
En... als het kan, kan de code aangevuld worden dat de gevulde regel eerste leeggemaakt wordt en dan de nieuwe waardes kopieert?
Wellicht een overkill, maar ik vind het echt tof om het een ander te leren
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Met vriendelijke groet,
Hans Hissink
Ik ben een klein beetje bezig met VBA, nu begint het een en ander wel te vallen. Alleen, ik struin al dagen op het internet, maar ik kan het niet oplossen. Wat ik wil:
Ik wil 1 regel (regel2) uit bestand A (offtertetool) naar bestand B (Export) kopiëren. Nou werkte de code wel, maar hij kopieert de data als een verwijzing naar bestand A.
Dit wil ik niet, want ik wil de data in bestand B als tekst. Bestand B gebruik ik voor een import naar SQL.
Ik heb wat rond gestruind en ik heb mijn code aangepast met Pastespecial.. maar dat werkt niet.
Sub test()
Dim wb As Workbook
ThisWorkbook.Worksheets("Export").Range("A2:Z2").Select
Selection.copy
Set wb = Workbooks.Open("C:\Users\Hans Hissink\OneDrive\Bierproeverij de Achterhoek\3. Evenementen & offertes\Offerte sjabloon\Datadumps\Dest_of_Import.xls")
wb.Worksheets("Export_SQL").Activate
lastrow = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
ActiveSheet.Cells(lastrow + 1, 1).Select
ActiveSheet.PasteSpecial Format:="HTML", Link:=False, DisplayAsIcon:= _
False, NoHTMLFormatting:=True
ActiveWorkbook.save
ActiveWorkbook.Close savechanges = True
Set wb = Nothing
ThisWorkbook.Worksheets("Export").Activate
ThisWorkbook.Worksheets("Export").Cells(1, 1).Select
Application.CutCopyMode = False
End Sub
Dit werkt dus niet, omdat ik dan de melding krijg: 'Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode Select van Range is Mislukt.
Klopt het omdat bij Paste ActiveSheet gebruik? Ik weet even niet hoe ik het moet hernoemen naar de sheet Export_SQL?
En... als het kan, kan de code aangevuld worden dat de gevulde regel eerste leeggemaakt wordt en dan de nieuwe waardes kopieert?
Wellicht een overkill, maar ik vind het echt tof om het een ander te leren

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Met vriendelijke groet,
Hans Hissink
Laatst bewerkt: