• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dopey

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2001
Hoi hoi,

ik heb 2 leveranciers bestanden..in het ene bestand staat de leverancierscodes met de naam alleen geen telefoonnummer van de leverancier...deze staan namelijk in het andere bestand er wel bij.. Nu zijn deze 2 overzichten niet identiek..is het mogelijk wanneer ik beide bestanden open om middels een formule de 2 lijsten te vergelijken en om de telefoonnummers er toch nog bij te krijgen?

groet martijn

en zit daar dan ook nog een of andere formule aan vast?

Ja, natuurlijk.
Maar zonder enige informatie van jouw kant wáár wát staat, kunnen we daar verder weinig over zeggen.
De functie vert.zoeken en hoe die te gebruiken wordt overigens prima uitgelegd in de helpfile van excel.

Hoi Dopey,

Je vraag staat volgens mij nog open.

Kopieer beide bestande naar een nieuwwerkblad, waarbij het bestand met de meeste gegevens boven staat. Zorg ervoor dat gelijke gegevens in gelijke kolommen staan (bijvoorbeeld bedrijfsnaam in kolom b; telefoonnummer in Kolom K enzovoorts anders krijg je gegarandeerd een puinhoop)

Zet in een vrije kolom de formule:
=als(aantal.als(A$1:A1;A1)>1;"";RIJ())
waarbij ik er even vanuit ga dat in kolom A de leverancierscode staat. Als een leverancierscode voor de tweede keer voorkomt, verschijnt er geen rijnummer met als gevolg dat in deze kolom alleen unieke leverancierscodes staan. Markeer het hele bereik en sorteer op de kolom met de rijnummers. Vervolgens verwijder je de regels zonder rijnummer (deze staan nu onderaan in de database en je verwijdert de kolom met de rijnummers (heeft geen functie meer).

Als je gegevens van de andere database wilt toevoegen kan dat wel maar dat is wat ingewikkelder. Ik lees wel als je dat ook wilt.

Jeroen

Laatst bewerkt:
re:

Hey idd....dat was eigenlijk wel wat ik zocht..harstikke bedankt voor de reacties...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan