starchaser
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 nov 2015
Goedemiddag iedereen,
Ik heb reeds ontdekt hoe je een database kan tonen in een listbox (via rowsource), so far so good…
Nu wil ik graag in een listbox de data tonen van verschillende tabbladen adhv een keuzelijst.
In het bijgevoegde vb heb ik een combobox, waar ik de keuze kan maken uit 2 clubs. Per club is er een tabblad.
Vraag 1 :
Graag zou ik de data per club in de listbox tonen dmv mijn keuze in de combobox.
Dmv enig opzoekwerk, kwam ik tot volgende oplossing :
Private Sub UserForm_Initialize()
ListBox1.RowSource = ComboBox1.Value
End Sub
Maar dit geeft geen enkel resultaat. Zo simpel is het dus niet
Vraag 2 :
Het databereik per tabblad wordt steeds aangepast (leden toevoegen, leden verwijderen, leden wijzigen).
Ik dacht dan aan volgende formule te gebruiken : =offset(Data1!$A$2;0;0;AANTALARG(Data1!$A:$A)), dit om het bereik te bepalen.
Ben ik juist of is er een betere oplossing?
Bedankt voor jullie advies.
grtn
Bekijk bijlage listboxtest.xlsm
Ik heb reeds ontdekt hoe je een database kan tonen in een listbox (via rowsource), so far so good…
Nu wil ik graag in een listbox de data tonen van verschillende tabbladen adhv een keuzelijst.
In het bijgevoegde vb heb ik een combobox, waar ik de keuze kan maken uit 2 clubs. Per club is er een tabblad.
Vraag 1 :
Graag zou ik de data per club in de listbox tonen dmv mijn keuze in de combobox.
Dmv enig opzoekwerk, kwam ik tot volgende oplossing :
Private Sub UserForm_Initialize()
ListBox1.RowSource = ComboBox1.Value
End Sub
Maar dit geeft geen enkel resultaat. Zo simpel is het dus niet

Vraag 2 :
Het databereik per tabblad wordt steeds aangepast (leden toevoegen, leden verwijderen, leden wijzigen).
Ik dacht dan aan volgende formule te gebruiken : =offset(Data1!$A$2;0;0;AANTALARG(Data1!$A:$A)), dit om het bereik te bepalen.
Ben ik juist of is er een betere oplossing?
Bedankt voor jullie advies.
grtn
Bekijk bijlage listboxtest.xlsm