• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data met hoogste waarde vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanblaauwgeers

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Hallo Forumleden,

Kan iemand mij verder helpen met een formule waar ik zelf niet uit kom. In bijgevoegd bestand heb ik (fictief) 2 tabellen opgenomen. In tabel 1 staan namen van mensen, welke bloemen ze hebben geplukt en hoeveel. In tabel 2 zou moeten komen te staan de namen van de personen (elke naam 1 keer, deze data haal ik uit een draaitabel) en welke bloem ze het vaakst hebben geplukt. Ik dacht er uit te komen met de max formule, maar krijg niet het gewenste resultaat.

Kan iemand mij helpen? Alvast heel erg bedankt!!!!!

Mvg,

Daan

Bijlagen

Hallo Rubenio,

Bedankt voor je reactie. Alleen ben ik op zoek naar de naam van de bloem (die het vaakst voorkomend). Dus bij Jan is dat de Krokus, die is namelijk 6 keer geplukt.

Mvg,

Daan

Laatst bewerkt:
Hierbij jouw tabel ingevuld met formules. Elke unieke naam krijgt een plekje in de tabel, tezamen met de bloem die behoort bij het maximum per unieke naam.

Bekijk maar eens:

>> Bekijk bijlage Voorbeeldbestand meest geplukte bloem (AC).xlsx

Betreft alle matrix-functies, dus na invoer/wijzigen afsluiten met Control+Shift+Enter.

Eventueel kun je tabel nog verder doortrekken naar beneden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan