data niet kunnen wijzigen na invoegen via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik open een formulier in toevoeg modus. hierdoor kunnen oude records niet gezien worden maar alleen die recent zijn toegevoegd. dit is de standaard instelling. wat ik graag wil is dat zodra een record is toegevoegd deze niet meer gezien of aangeraakt kan worden door de gebruiker.

ik kan natuurlijk na opslaan het formulier sluiten en heropenen maar dat is ook weer niet helemaal de bedoeling.
hoe kan ik dit toch voorelkaar krijgen

Dat je daar een probleem mee hebt, dat zou nou nooit bij mij opgekomen zijn :). Maar dat kun je met een filter wel oplossen:
Code:
Private Sub Form_Current()
        Me.Filter = "[ID] = Null"
        Me.FilterOn = True
End Sub
Overigens lijkt het mij dus wel zo klantvriendelijk dat een persoon die een record heeft toegevoegd de mogelijkheid heeft om nog correcties aan te brengen. En dan moet hij/zij dus terug kunnen bladeren. Of maakt bij jullie nooit iemand een fout? In het welk geval ik daar niet kom werken :D.

haha je heb helemaal gelijk maar in dit geval maken ze geen fouten. het gaat om een inventarisatie van serinummers die via een scanner worden ingescand. als ze terug kunnen hebben ze de mogelijkheid om oude nummers te overschijven. ik heb liever een nummer fout dan goede nummers gewijzigd.

ik ga uw oplossing proberen maar ik denk idd dat de oplossing is. bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan