Beste excel specialisten 
Op het werk gebruiken wij software om onze projecten te beheren van offertes tot aankoop en facturatie naca***atie.
Als bouwbedrijf is het zo dat onze projectleiders iedere maand een lijst krijgen met daarop de maandelijke bewegingen in gepresteerde uren, inkomende materialen of materialen uit stock en uitgaande facturen.
Probleem is dat het software dit niet op de manier kan doen die men hier wil en de beheerder van de software kan of wenst dit niet aan te passen.
Als gevolg moet de secretaresse iedere maand een lijst printen uit het systeem en dan gaan overschrijven in Excel (2003) tot een bruikbare lijst.
Maar omdat dit gemakkelijk een lijst is van pakweg 10 pagina's kruipt hier veel werk in en gebeuren en geregeld ook fouten gebeuren omdat ze door telefoons edm gestoord wordt.
Daarom dacht ik aan jullie knappe koppen (slijm slijm)
Hieronder staat een link naar twee bestanden: de basic file is datgene wat we vanuit de software kunnen exporteren naar Excel,
de Final file is hoe het er uit zou moeten zien.
http://www.box.net/shared/fnkfz2u1gc
Men ziet dat er kolommen en rijen weg zijn en dat de indeling en lay-out anders is.
Ook is er een een bijkomende kolom met namen van projectleiders dit zou ideaal een pull down moeten zijn
Is er iemand die weet of men in Excel iets kan maken wat de basic ineens kan omvormen naar de final door bv op een knop te drukken??
Denk er wel aub aan dat niemand van ons de progameertaal beheerst maar als iemand voor Sarah een oplossing heeft zal ze je eeuwig dankbaar zijn
Groeten,
Ronny :thumb:

Op het werk gebruiken wij software om onze projecten te beheren van offertes tot aankoop en facturatie naca***atie.
Als bouwbedrijf is het zo dat onze projectleiders iedere maand een lijst krijgen met daarop de maandelijke bewegingen in gepresteerde uren, inkomende materialen of materialen uit stock en uitgaande facturen.
Probleem is dat het software dit niet op de manier kan doen die men hier wil en de beheerder van de software kan of wenst dit niet aan te passen.
Als gevolg moet de secretaresse iedere maand een lijst printen uit het systeem en dan gaan overschrijven in Excel (2003) tot een bruikbare lijst.
Maar omdat dit gemakkelijk een lijst is van pakweg 10 pagina's kruipt hier veel werk in en gebeuren en geregeld ook fouten gebeuren omdat ze door telefoons edm gestoord wordt.
Daarom dacht ik aan jullie knappe koppen (slijm slijm)
Hieronder staat een link naar twee bestanden: de basic file is datgene wat we vanuit de software kunnen exporteren naar Excel,
de Final file is hoe het er uit zou moeten zien.
http://www.box.net/shared/fnkfz2u1gc
Men ziet dat er kolommen en rijen weg zijn en dat de indeling en lay-out anders is.
Ook is er een een bijkomende kolom met namen van projectleiders dit zou ideaal een pull down moeten zijn
Is er iemand die weet of men in Excel iets kan maken wat de basic ineens kan omvormen naar de final door bv op een knop te drukken??
Denk er wel aub aan dat niemand van ons de progameertaal beheerst maar als iemand voor Sarah een oplossing heeft zal ze je eeuwig dankbaar zijn
Groeten,
Ronny :thumb: