• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

oxymoron13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2005
Slimme mensen,

Voor het maken van een rapportage is het voor mij nodig dat de koptekst wordt toegevoegd aan elke regel van de data. Ik zou dus graag zien dat in het voorbeeldbestand (in werkelijkheid gaat het om een financiele rapportage) een kolom links wordt toegevoegd waarin staat in welke groep desbetreffende persoon zit. Zo dient er dus links van Anne (A16) groep geel komen te staan.
Hopelijk weet iemand dus een marco die eerst in de koptekst bekijkt welke groep het om gaat en die vervolgens links toevoegd aan de persoon.

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten,
Walter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou een kolom voor A invoegen.
Vervolgens Bestand / Pagina instelling / Blad en hier de nieuwe A kolom invullen.
In de A kolom zet je dan Geel, Groen etc.
Kun je hier iets mee?

Bedankt voor je reactie, maar dit is niet precies wat ik bedoel. Ik zou het graag automatisch zien via een macro, zodat als er een andere kop staat, die ook automatisch wordt meegenomen.

groeten,
walter

Walter,

Vraag: Kan het aantal namen per groep nog groter worden?
Zo ja, dan kun je de groepen beter naast elkaar zetten.

Wil je elke groep op een nieuw blad hebben?

Met een macro is dit wel mogelijk.

Het is een fictief voorbeeld. In de werkelijkheid wordt op die manier gewerkt met standaardoutput uit een systeem waarbij de data op die manier eruit komt, dus onder elkaar en niet naast elkaar. Een macro die elke groep op een nieuw blad zet en dan als naam de groep krijgt, zou ook perfect zijn. Zou je die kunnen uitleggen?

Groeten,
Walter

Walter,

Probeer deze eens.

Mocht je gaan kopiëren: Vergeet dan de niet de Naamgeving mee te nemen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan