• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data onder muisknop hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is het opgelost toch?

Niet helemaal.
Deze manier van gast0660 is zeker de oplossing.

Alleen wil ik de inhoud kunnen aanpassen, aangezien dit in de toekomst zeker nodig zal zijn.
Er moeten bijvoorbeeld nog berekeningen bij over buigtijd, bewerkingstijd en las-tijd.

Zie mijn vorige reactie :)

Die macro zit in de Userform en kan je eenvoudig aanpassen met de info uit mijn voorbeeld of die van alphamax. En anders inderdaad eerst maar even je bestandje plaatsen.

Ik heb het over het voorbeeld van gast0660.

Dat zeg ik. In zijn document zit de code in het Userform.

Beste Tom,
Je moet eens in de VBA code kijken (ALT + F11)
Heb je een represantief vbbestandje?
Dan pas ik het wel aan.

Ik zie alleen dit als Makro staan:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
UserForm1.Show
End Sub

Dat is ook niet de code in het Userform. Achter het Userform staat dit:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Me.TextBox1
      .SelStart = 0
      .SelLength = Len(.Text)
      .Copy
   End With
   Unload Me
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
TextBox1.Value = "Materiaal:" & vbCrLf & Sheets("Blad2").Cells(2, 2) & vbCrLf & vbCrLf _
& "Dikte:" & vbCrLf & Sheets("Blad2").Cells(3, 2) & "mm"
End Sub

Ik heb het gevonden.

Ik kwam er uiteindelijk achter dat ik de eigenschappen van het Userform1 "plaatje" moest openen en dan de programmacode kon weergeven.

Bedankt voor de hulp heren, ik ben heel erg geholpen :thumb:

Sluit het topic maar.

Het leren werken met de VBE (Visual Basic Editor) is ook belangrijk :)

Het leren werken met de VBE (Visual Basic Editor) is ook belangrijk :)

Met makro's werken lukt wel aardig, maar met Userform heb ik niet eerder gewerkt.
Anders had ik dit topic ook niet geopend. :)

Het is ook een kwestie van hoe de instellingen staan misschien.
Bij mij kwam de programmacode pas naar voren nadat ik deze via de eigenschappen van het Userform1 "plaatje" had gekozen.

Ga er maar van uit dat, als iemand een vraag stelt, hij waarschijnlijk niet de kennis heeft die jij wel hebt, als je het antwoord weet.

Laatst bewerkt:
En daarom werkt een duwtje in de goede richting beter dan voorkauwen ;)

Dat mag je zelf doen. Zie rechts bovenaan

Toch nog maar niet aangezien het voorbeeld van gast0660 hier op mijn werk dus niet werkt.
Komt dit dan toch omdat het met Objecten werkt? :confused:

Mijn excel-bestand is blijkbaar te groot om in te voegen.

Ik ga het eerst wel zelf proberen om het met Userform op te lossen.

Heel Excel werkt met objecten, zelfs Excel zelf is een object. Sla je bestand eens op als .xlsb bestand en plaats hem dan hier.

Ik zie daarin niet de code van gast0660.

Ik zie daarin niet de code van gast0660.

Het bestand van gast0660 doet niets op deze pc (op mijn werk tenminste), daarom kan ik niet goed testen wat het doet.
Tenminste, op een manier dat ik nog (enigszins) snap wat ik aan het doen ben.

Ik heb het helaas ook nog erg druk op mijn werk, dus testen wordt lastig.
Thuis heb ik daar meer tijd voor, maar op mijn laptop thuis werkt het bestand van gast0660 dus wel.

Als ik iets aan moet leveren moet je daar dus wel even geduld voor hebben.

Geeft niks. Doen we dat vanavond :)

Zelf met code de tekst in het windows clipboard zetten (let op dat je geen clipboardmanagers hebt zoals ditto, arsclip, clipx etc.)
Code:
Sub Macro1()
    Tekst = "Materiaal:" & vbCrLf & Sheets("Blad2").Cells(2, 2) & vbCrLf & vbCrLf & "Dikte:" & vbCrLf & Sheets("Blad2").Cells(3, 2) & "mm"
[COLOR="#FF0000"]    With CreateObject("new:{1C3B4210-F441-11CE-B9EA-00AA006B1A69}")
        .SetText Tekst
        .PutInClipboard
    End With
[/COLOR]    MsgBox Tekst
End Sub
Met deze code hoef je nergens nog een vinkje te zetten en werkt op elke windows pc zonder aanpassingen te moeten maken.
Dit komt omdat de code bijna rechtstreeks gegevens plaatst in het grote centrale allesomvattende windows klembord.

Met deze code hoef je nergens nog een vinkje te zetten en werkt op elke windows pc zonder aanpassingen te moeten maken.
Dit komt omdat de code bijna rechtstreeks gegevens plaatst in het grote centrale allesomvattende windows klembord.

Yessssss, dit werkt. :thumb:

Was nog een latertje op het werk, maar hoef het dus niet meer thuis te proberen en me dan morgen op het werk af te vragen of het inderdaad werkt.

Sorry dat ik dat niet meteen heb gebruikt, maar dat kwam omdat thuis het voorbeeld van gast0660 er al goed uitzag.

Al met al super geholpen. :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan