Data Ophalen en Schrijven naar Popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

snickelson

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een site waarin een popup geopend wordt,
popup = window.open("/content/admin/videos/popup.php", "popup_id", "scrollbars,resizable,width=500 ,height=400");

Nu kan ik zonder problemen data uit de popup halen en schrijven, bijv:
var data = popup.document.getElementById('videolist').innerHTML;

Mijn Probleem,
Wanneer de pagina (van waaruit de popup gegenereerd is) gerefesht wordt kan ik geen data meer schrijven of ophalen vanuit de popup omdat hij de variabele: Popup kwijt is (dit bestaat volgensmij uit een array?).

Wanneer ik de popup opnieuw laat genereren wordt de pagina in de popup ook gerefresht (wat niet de bedoeling is), maar kan ik wel weer communiceren met de popup.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

M.v.g. Nick Jansen

Hmm, interessant.

Overgens retourneert een window.open een Window obejct ([object Window]). Dit is hetzelfde als je normale window aanroep (bv. window.location), maar dan van het andere venster.

Goed, theorie: een window handle is niets anders dan een referentie naar een bepaalde window. Als je deze refreshed, zal de window handle gewist worden, en er komt een nieuwe. Lees verder voor referentie.

Ik heb even geprobleert om de handle in een cookie te gooien en daarna terug te halen maar dit lukt niet (of ik doe iets verkeerd maargoed). Ik denk dat ie een shallow copy maakt ipv. een volle kopie, of hij kan gewoon geen handles opslaan in een cookie.

Na wat goochelen vond ik dit:met daarin de volgende comment:
(...) window handle which is valid only as long as the window exists?
Blijkbaar (en dit is eigenlijk best logisch), zoals ik al zei, bestaan window handles tot de pagina veranderd (zoals een refresh). Dit gaat dus niet lukken denk ik.

:thumb:

Bedankt voor uw snelle reactie,

Ik ben toch maar overgegaan naar sessies. Dit werkt perfect.
Omdat ik ook tot de conclusie ben gekomen dat het met javascript niet gaat werken.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan