• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data ophalen uit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjeerdy

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2016
Goedemorgen,

afgelopen week ben ik hier prima geholpen met een excel issue. Nou heb ik nog een brutale vraag:
De planning die gemaakt wordt voor transport wordt per dag opgeslagen. Zo plannen we vandaag de ritten voor maandag en wordt het bestand opslagen als 2016-04-04. De ritten die dan gereden worden, worden een werkdag eerder geproduceerd. Dit geldt voor alle Nederlandse filialen. Nu zijn er ook belgische adressen die we een werkdag eerder produceren. Deze zet ik bij de planning apart. Wat ik nu dus eigenlijk wil is dat excel deze automatisch ophaalt uit het andere bestand.

Voorbeeld:
Ik bestand Bekijk bijlage 2016-04-01.xls staan in tabblad Overzicht ritten in cel B25 een rit die op Bekijk bijlage 2016-04-04.xlsovergehaald moet worden naar dat bestand. In dat bestand moeten ze dan geplaats worden in cel AE2.
het gaat er dus om dat excel automatisch het vorige bestand zoekt in een desbetreffende map en de data overhaald wat staat vanaf cel b25.

Ik hoop dat jullie ook hierbij kunnen helpen.

Als bestand 2016-04-01 één eerder is opgeslagen dan 2016-04-04, als ze in dezelfde map staan.

Pas wel op met de code.
Het maakt van 2016-04-01 b25 en verder echte waarden, de formules zijn dus verdwenen.
Laat de code uitsluitend voorlopig lopen in twee testbestandjes in dezelfde map "C:\Temp" waarbij 2016-04-01 eerder moet opgeslagen zijn dan 2016-04-04.
Code:
Sub hsv()
Workbooks.Open Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c dir C:\Temp\*.xls* /T:W /O:-D /b /s /l ").stdout.readall, vbCrLf)(1)
With ActiveWorkbook.Sheets("Overzicht ritten").Range("B25").CurrentRegion.Offset(2)
  .Value = .Value
  .Copy ThisWorkbook.Sheets("Overzicht ritten").[ae32]
  .Parent.Parent.Close 0
End With
End Sub

Goedemorgen,

Ik heb het dat afgelopen 2 weken erg druk gehad en heb het vandaag pas kunnen testen. ik heb de C:\TEMP vervangen voor: C:\Users\_____\Documents\Transport\Ritplanning

Wanneer ik de macro draai, krijg ik echter een foutmelding in die regel...
Ik mkrijg de volgende melding:
Fout 9 tijdens uitvoering:

Het subscript valt buiten het bereik.

Bij foutopsporing maakt hij de regel geel.

En die mappen bestaan allemaal, en de bestanden staan daarin?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan